22 Ağustos 2014 Cuma

STR Global ile ortaklaşa hazırladığı "Konaklama sektörü Temmuz 2014" raporu yayınlandı




Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan TUROB Başkanı Timur Bayındır; "Geçtiğimiz yıl başlayan gerilemenin maalesef devam ettiğini görmekteyiz. Dünya Turizm endüstrisinde bir marka olan ülkemizin rakiplerine oranla konaklama sektöründeki başarısının düşüşü, stratejilerimizde hareket noktamız olmalıdır.

Bakanlığımız verilerine göre İstanbul'da artan turist sayısına rağmen, otellerdeki doluluk oranının azalmasının; Karaköy Limanındaki transit yolcu sayısı, Suriye başta olmak üzere birçok ülkeden İstanbul'a turizm amacı dışında seyahat eden kişiler, Tatil dönemi olması itibari ile Avrupa'da ikamet eden Türk Vatandaşlarının (Gurbetçiler) yoğun olarak ülkemize girişleri esnasında ikinci pasaportlarını kullanmaları ve İstanbul Havalimanlarındaki transit yolcular gibi sebeplerden kaynakladığını daha önce de ifade etmiştik.

Ankara'da gözlemlenen düşüş ise muhtemelen seçim hazırlıkları münasebetiyle, devlet çalışmalarının bu yöne odaklanması ve iç pazar iş turizminin de bu sebepten durağanlaşması olabilir.

Antalya ve civar bölgelerde ise doluluk oranlarının düşmesine rağmen, ortalama oda satış fiyatlarının artmasının, bölgeye dönük, dış pazarlarda yaşanan kaybın, yerli turist ile telafi edilmesinden kaynaklı olduğunu söyleyebiliriz." demiştir.


STR Global ile ortaklaşa hazırladığı "Konaklama sektörü Temmuz 2014" raporu

İSTANBUL
İstanbul Temmuz 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %5,6 azalarak,  %47,2 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 - %50)
Temmuz 2014 - ADR(Average Daily Rate) – Ortalama Günlük satılan oda bedeli 132,41 Euro olarak, 2013’e göre %3,6’lık bir düşüş göstermektedir. (2013 - 137,39 Euro)
Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %9'luk bir düşüş yaşanmış ve 62,48 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 - 68,67 Euro)

2014 yılbaşından Temmuz sonuna kadar geçen sürede ise ( Ocak – Temmuz 2014 toplam) ;
Occupancy (doluluk oranı)                            - %62 (2013 -  %67)
ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedel)   - 135,23 Euro (2013 – 149,82 Euro)
RevPAR (Oda başı elde edilen gelir)             -  83,85 Euro (2013 – 100,43 Euro)

ANTALYA BÖLGESİ
Antalya Temmuz 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %3 düşerek,  %69 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 - %71,1)
Temmuz 2014 - ADR(Average Daily Rate) – Ortalama Günlük satılan oda bedeli 147,63 Euro olarak, 2013’e göre %25,2’lik bir artış göstermektedir. (2013 - 117,88 Euro)
Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %21,5'lik bir artış yaşanmış ve 101,85 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 - 83,83 Euro)

2014 yılbaşından Temmuz sonuna kadar geçen sürede ise ( Ocak – Temmuz 2014 toplam) ;
Occupancy (doluluk oranı)                            - %56,9 (2013 -  %60,1)
ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedel)   - 84,41 Euro (2013 – 79,03 Euro)
RevPAR (Oda başı elde edilen gelir)             -  48,07 Euro (2013 – 47,51 Euro)

ANKARA
Ankara Temmuz 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %22,6 düşerek, %39,8 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 - %51,4)
Temmuz 2014 - ADR(Average Daily Rate) – Ortalama Günlük satılan oda bedeli 77,44 Euro olarak, 2013’e göre %7,3’lük bir artış göstermektedir. (2013-72,19 Euro)
Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %17'lik bir düşüş yaşanmış ve 30,83 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 - 37,13 Euro)

2014 yılbaşından Temmuz sonuna kadar geçen sürede ise ( Ocak – Temmuz 2014 toplam) ;
Occupancy (doluluk oranı)                            - %57,4 (2013 -  %59,9)
ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedel)   - 75,82 Euro (2013 – 76,27 Euro)
RevPAR (Oda başı elde edilen gelir)             -  43,52 Euro (2013 – 45,67 Euro)
*Bu Çalışma İstanbul için 389 tesis üzerinden 78 tesis, Ankara için 55 tesis üzerinden 15 tesis, Antalya Bölgesi için 954 tesis üzerinden 22 tesis baz alınarak yapılmıştır.

STR 2014 TEMMUZ AYI ÜLKE VE DESTİNASYON RAPORU
*Dünyanın Önde Gelen Veri ve Analiz Şirketlerinden STR Global'in hazırladığı Temmuz 2014 Ülke Perfomans Raporunu incelediğimizde,
Türkiye'nin Temmuz 2014 otel dolulukları, 2013 yılının aynı dönemine oranla %7,2'lik bir düşüş ile %49,1 olarak kaydedilmiştir. (TR - Temmuz 2013: %53)
Dönemin en yüksek artışı %11,2 ile Romanya'da yaşanmıştır.

Buna kıyasla Temmuz ayı doluluk oranlarında en büyük düşüş %-16,7 ile İsrail'de yaşanmıştır. (İsrail - Temmuz 2014 - %74,7)

Temmuz 2014'ün en yüksek doluluk oranı ise %89,5 ile Malta ve % 83,9 ile İngiltere'ye aittir.

Çalışmada Temmuz 2014 döneminde, tüm Avrupa ülkelerindeki en düşük doluluk oranı %49,1 ile Türkiye'yi işaret etmektedir.

Temmuz 2014'de, Türkiye*, ADR(Ortalama Günlük satılan oda bedeli) oranında, geçen yılın aynı dönemine göre %2 artış yaşamıştır.
*Türkiye Temmuz 2014 ADR: 111,52 Euro
*Türkiye Temmuz 2013 ADR: 113,79 Euro
*STR Global tarafından hazırlanan Temmuz 2014 Destinasyon Performans Raporunu incelediğimizde ise,
İstanbul'un Temmuz 2013'de %50 olan doluluk oranı, Temmuz 2014'de % 5,6'lık düşüş ile %47,2 olarak kaydedilmiştir.

Avrupa Turizm Pazarının ana destinasyonlarına baktığımızda Lizbon'da yaşanan %15,4'lük artış, Lizbon'u Temmuz 2014 destinasyon performansında lider yapmaktadır. (Temmuz 2013: %70,6 - Temmuz 2014: %81,5).

Bununla beraber Temmuz 2014 döneminde en büyük düşüş %-33 ile Tel Aviv (%52,1) ve %-10,5 ile Moskova'ya (%59,6) aittir.

Çalışmada Temmuz 2014 döneminde tüm ana destinasyonlardaki en düşük doluluk oranı %47,2 ile İstanbul'u işaret etmektedir.

Temmuz 2014'ün en yüksek doluluk oranı ise %90,6 ile Edinburgh ve %86 ile Londra'ya aittir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder