8 Ağustos 2014 Cuma

Şirkete Bağlı Çalışanlar Yaratmanın, 5 Yol Haritası



Olağanüstü başarıların, vasat çalışanlar ve sıradan çalışmalarla mümkün olmayacağını kaydeden AL Danışmanlık Genel Müdürü, Marka Yönetimi ve İnsan Kaynakları Danışmanı Ayşen Laçinel, şirkete bağlı çalışanlar yaratmanın 5 yol haritasına ilişkin şunları söyledi: “Şirketlerde, bağımlı değil, bağlı çalışanlar olmalıdır. Diğer bir değişle adanmış çalışan, yaratmak önemlidir. Şirketler, başarı avcısı olmalıdır. Kurumda, olağanüstü çalışanların fark edildiği, performans değerlendirme sistemleri de kurulmalı ve hayata geçirilmelidir. Çalışanlar, kendilerini değerli hissetmelidir. Kurum da; gerek patronajın yaklaşımından, gerek üst yönetimin yaklaşımdan itibaren tüm şirket uygulamalarında, şirketin başarısının, çalışanların sadakati, yaratıcılığı ve olağanüstü çalışmasıyla  paralel olduğu hissettirilmelidir” dedi.

Şirkete değer katanlar, ödüllendirilmelidir
Şirkete katma değer yaratan çalışanların ödüllendirilip, diğerlerine örnek olmasına özen gösterilmesi gerektiğini anlatan Ayşen Laçinel, konuşmasına şöyle devam etti: “İşletmede, sadece işe gelip- gidenler ile yüksek performansta çalışanlar arasındaki fark, görülmelidir. Farkın, görüldüğü de, uygulamalarla bilinmelidir ve herkes başarıya özendirilmelidir. Bu arada yeni nesli; enerjisini, yaratıcılığını ve hayallerini destekleyecek anlayışla, işe katmak gerektiği de bilinmelidir. Unutulmamalıdır ki, yeni gelen kuşak, engellenmeye, enerjisinin sınırlandırılmasına, mobbinge razı olacak bir nesil değildir. Özetle, olağanüstü başarı hedefleyen kurumların, güçlü bir insan kaynağı yaratması gerektiğine göre; insan kaynakları yönetimlerinin profesyonelce yapıldığı ve stratejilerinin olduğu yapıları kurmaları gerekmektedir” diye konuştu.

Şirkete bağlı çalışanlar yaratmak için:
1) Şirketler; vizyon, misyon ve değerlerini net olarak belirlemelidir.
2) Şirketler, organizasyonunu iyi kurgulamalıdır.
3) İnsan kaynakları yönetimine, çok önem vermelidir.
4) İnsan kaynaklarını yöneten profilin; hem ilişki yönetimi, hem temsil yönetimi, hem motivasyon yönetimi, hem de stratejik yönetimi bilen profilde olup olmadığını kontrol edilmelidir.
5) İnsan kaynakları yönetiminin, seçme ve yerleştirme sorumluluğu, eğitim sorumluluğu, performans takibi sorumluluğu, ödüllendirme sorumluluğu gibi süreçleri, sistemle hayata geçirip, sürekli iyileştiriliyor olmalıdır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder