12 Eylül 2014 Cuma

Turizm sektörü ilk yarıda yüzde 1.7 büyüdü



Turizmin yurtiçi üretimdeki (GSYİH) payı değişmezken, sektördeki reel büyüme yüzde 1.7 ile ortalamanın altında kaldı.AKTOB Araştırma Birimi'nin, TÜİK tarafından açıklanan verilerden derlediği bilgilere göre; Ocak-haziran döneminde, Türkiye'de toplam yurtiçi üretim (GSYİH) yüzde 12,3 artarak 832 milyar TL oldu. Turizmin iki önemli sahası olan konaklama ve yiyecek içecek alanlarındaki toplam yurtiçi üretim ise yüzde 12,6 artarak 16,8 milyar TL oldu.

Diğer yandan enflasyondan arındırılmış (sabit fiyatlarla) değerlerle, ekonomideki yurtiçi üretim yüzde 3,3 yükselerek 60 milyar TL olurken, turizmdeki yurtiçi üretim de yüzde 1,7 artarak 0,9 milyar TL'ye çıktı. Böylece turizmin yurtiçi üretim seviyesi cari fiyatlarla yüzde 12,6 artarken, reel fiyatlarla yüzde 1,7 yükseldi. Öte yandan turizm üretiminin ülke üretimindeki yapı da önemli bir değişim gözlenmedi. Cari fiyatlarla turizmin ülke GSYİH'daki payı yüzde 2 dolayında kaldı. Reel fiyatlarla ise büyüme yüzde 1,5'ten yüzde 1,48'e geriledi.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder