19 Kasım 2014 Çarşamba

BAHATTİN YÜCEL YEDİTEPE TURİZM ÖĞRENCİLERİNE SESLENDİ




Bahattin Yücel'den Türk Turizmi'nin geleceği.Turizm Eski Bakanı, Bahattin Yücel Yeditepe Üniversitesi'nin konuğu oldu. Aynı zamanda Turizm Araştırmaları Derneği Başkanı ve Turizm Yazarı da olan Yücel, üniversitenin Kayışdağı Yerleşkesi'ndeki Mavi Salon'da, Turizm Bölümü Öğrencileri'nin de sorularını yanıtladı.

Türkiye'de 50 yıl önce sadece 258 otel vardı...
Moderatörlüğünü Yeditepe'nin Öğretim Görevlisi ve AABI Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Vecdi  Büyükyüksel yaptı.


 Panelde ilginç rakamlar açıklayan Bahattin Yücel, öğrencilerin hayli şaşırmasına neden oldu. Örneğin 1960'lı yılların başlarında Türkiye'de  sadece 258 otel ve 15.685 yatak kapasitesi olduğunu açıklaması öğrenciler tarafından  "İnanılmaz" bulundu. Ancak rakamlar doğruydu.


İnternet teknolojisi turizm için büyük avantaj...
Yaklaşık 2 saat süreyle Türkiye'nin turizm haritası hakkında öğrencilere bilgi aktaran Bahattin Yücel, "İnternet teknolojisi hem Türkiye için, hem dünya için çok büyük bir avantajdır ve bunun çok iyi kullanılması gerekir. Gelecek yıl özellikle Rusya'dan Türkiye'ye büyük bir turist akını olacağını düşünüyorum. Rakam vermek gerekirse, 5 milyonu geçeceğini düşünüyorum" dedi.


50 milyon turist, 50 milyar dolar gelir inandırıcı değil...
Turizm Bölümü 4. sınıf öğrencisi Başak Doğru'nun, "2023 Türkiye Turizm Vizyonu" içinde yer alan '50 milyon turist, 50 milyar dolar turizm geliri' sloganını gerçekçi bulmadığını belirten Yücel, "İnanın olabilecek gibi olsa buna en çok ben sevinirim. Ama ne yazık ki uzak görüyorum" dedi.
.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder