16 Nisan 2014 Çarşamba

Harvard’dan Uyumsoft’a övgü


Uyumsoft’un, sahip olduğu bilgi birikimi ve tecrübesini, son 9 yıldır kurumsal sosyal sorumluluk projesi kapsamında, bine yakın genç kuşağa ve sektör temsilcisine düzenlediği eğitim seminerleri ile aktarmasına, Harvard Üniversitesi’nden övgü geldi. Kamu sağlığı, eğitim ve ekonomi uzmanı olan Harvard Üniversitesi'nden Prof. Dr. David Bloom, “Uyumsoft’un, bilişim sektörüne kalifiye insan kaynağı yetiştirmek için sürdürülebilir şekilde hayata geçirmeye devam ettirdiği bu başarı öyküsü, Türkiye’de ve dünyanın birçok ülkesinde, ‘case study’ olarak anlatılıp, kurum ve kuruluşlara örnek olabilir” dedi. Harvard Üniversitesi'nden Prof. Dr. David Bloom, Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) Başkanı Celal Toprak ile ekonomi gazetecileri ve iş dünyası temsilcileri, 13 Nisan tarihinde, EGD’nin 10. Kartepe Zirvesi sırasında bir araya geldi.

Türkiye’de, insan sermayesi olması gerekenin altındadır
Türkiye’de insan sermayesinin olması gereken seviyenin altında seyrettiğini kaydeden Prof. Dr. David Bloom, şunları söyledi: “Türkiye’de, 2003 yılından bu yanan eğitim niteliği konusunda yükseliş olsa da, gelecekte rekabetçi bir konumuma gelmek için nitelikli eğitim ve bilim oldukça gereklidir. The Human Capital tarafından 122 ülkede yapılan araştırmalar sonucunda, Türkiye eğitimde 77.’ci, istihdam konusunda 83.’cü, çevre-altyapı sıralamasında 45.’ci ve refah seviyesi sıralamasında ise 51.’nci sırada yer alıyor. Eğitime ayrılan yatırım, oldukça azdır. Ülkelerin refah seviyesine ulaşması adına, eğitim ve sağlık en önemli konulardır. Zira, bu veriler ışığında, eğitimli ve sağlıklı nüfusa sahip ülkeler, daha hızlı daha yaratıcı üretim yaparken; aynı zamanda yerli ve yabancı yatırım konusunda oldukça önemli geri dönüşler alıyor. Dolayısıyla, eğitime yatırım konusunda sadece devlet değil, özel sektörün de katkı sağlaması gerekiyor” dedi.

Eğitim veriyor, kalifiyeyi yükseltiyor, iş dünyasına kazandırıyoruz
Uyumsoft’un sahip olduğu bilgi birikimi ve tecrübeyi genç kuşaklarına ve sektör temsilcilerine aktarmaya devam ettiğini ifade eden Uyumsoft Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Önder, şunları kaydetti: “Kurumsal sosyal sorumluluk projemiz kapsamında, 2005 yılından itibaren, ülkemizin yanı sıra yurtdışından ilgili mühendislik bölümü öğrencilerine, ‘Kurumsal İş Sistemleri ve ERP Eğitimleri’ veriyoruz. 9 yılda, yaklaşık bine yakın gencimize eğitim semineri imkanı sağladık. Aynı zamanda gençlerin, hizmet verdiğimiz özel sektör müşterilerinde istihdam edilmesini de olanak sağlayarak, iş dünyasına kazandırıyoruz” diye konuştu.
Harvard Üniversitesi Prof. Dr. David Bloom, konuşmanın sonunda, Uyumsoft Başkanı Mehmet Önder’i tebrik ederek, Uyumsoft’un sektörü için kalifiye insan kaynağı yetiştirmek adına Uyumsoft Akademi bünyesinde düzenlediği eğitim çalışmalarının, Türkiye’de örnek proje olarak anlatılması gerektiğini belirtti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder