15 Temmuz 2014 Salı

“BAŞARAN ULUSOY” YENİ DÖNEMDE YİNE ADAY OLACAK

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nin (TÜRSAB) düzenlediği iftar yemeğinde basın mensupları ile bir araya geldi. TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy,düzenlediği iftar yemeğinde basının değerli üyeleri buradayken şimdiden yarışı başlatıyorum TÜRSAB Başkanlığına yeniden adayım dedi

TATİLE YA DERTTEN ÇIKILIR YA DA ZEVKTEN ÇIKILIR
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy,düzenlediği iftar yemeğinde gündeme ilişkin konuları değerlendirdi. Basın mensuplarıyla iftar yemeğinde bir araya gelen TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın , ve toplantıda gazetecilerin sorularını cevaplayan TÜRSAB Başkanı Ulusoy  hep siz soruyorsunuz şimdide ben sorayım turizmle ilgili düşünceleriniz nedir  dedi. Turizm aktuel dergisinden Hasan Arslan  Sultanahmet  turizmin kalbidir. Burada sıkıntılarımız var . Taksiler çok sıkıntı yaratıyor siz TÜRSAB olarak çalışmalarınız varmıdır diye sordu.Başaran ulusoy  valilikle ve belediyelerle ortak çalışmalarımız var. Ancak yetersiz kalıyor . Sizler de bu konuyu ele alarak yazın elinizde kuvvetli bir medya var dedi. Turizm Aktuel dergisinden Hasan Arslan  Başkanım ben yazdım herkesimden okundu fakat taksicilerde okumuş  ki masama kadar geldiler. O yüzdendir ki bu konuyu bireysel değil örgütsel bir biçimde birliktelikle çözelim. TÜRSAB Başkanı Ulusoy  ise İstanbul’da 22 bin taksi var arasında yanlış yapanlar olacaktır. Onları da mesleki eğitimle  düzelteceğimizi umuyorum.

TÜRSAB BU GÜN 2 BİN KİŞİYE ULAŞAN  ÇALIŞANIYLA HİZMET VERİYOR
TÜRSAB Başkanı Ulusoy,  Avrupa dar imkanlarla çalışıyor. Bizde çok mu para var ama çalışarak üretiyoruz . Bu gün olsa turizm derneği kurardım daha kolay dedi. "Kaçak faaliyetlerden, meslek kanunun değişmesine kadar birçok konuda çalışmalar yapıyoruz. Ekmeğimiz olan, itibarımız olan turizmin neresinde gelişme varsa oradayız. Expo Antalya, İstanbul Shopping Fest organizasyonlarının içindeyiz. Müze Kart ile başarılı bir model uyguladık ve Yunanistan Turizm Bakanı bu işi nasıl yapıyorsunuz diye bizden destek istedi. Dünya da Visa kredi kartı nasıl geçiyorsa Müze Kartı da tüm müzelerde geçecek anlaşma yapacağız. İtalyan gelecek kendi ülkesindeki müze pas kart ile Ayasofya’yı gezecek hale gelecek .Bizim için muhalefetin ne düşündüğü değil, bizim ne yaptığımız önemli. 5 yılda 60 ülke dedik ama 70 ülkeye çıktık. Bugün İtalya bizden medet umuyor. Almanya turist gönderin diyor. İzmir ile Napoli'yi kardeş şehir yapma girişimimiz var. Suriye ve Irak'ta kayıplarımız var. Mısır ve Fası’ın halkına saray kurmak istemiyoruz.

37 BYK YA ULAŞTIK
Bölgesel yürütme kurulumuza Elazığ'ı da ekleyerek 37'ye ulaştık. 7 aydır hizmeti ayağa götürüyoruz. Travel Turkey gayet başarılı gidiyor. Ayrıca kongre turizminde hak ettiğimizi almaya çalışıyoruz. Her şeye rağmen Türkiye bu yıl 42 milyon ziyaretçi rakamını yakalayacaktır. İtalya ve Yunanistan artışlar yakaladı. Dünya Kupası'nın bitmesiyle daha çok Alman turistin geleceğini düşünüyoruz."

MÜŞTERNİN ŞIMARIKLIĞI ACENTAYA KIRMIZI KART ÇIKARTMAYACAK
Paket Tur Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik Tasarısı konusunda Ankara'da bulundukları temaslar hakkında bilgi veren Ulusoy, "Müşterinin şımarıklığını ortadan kaldıran, acentaya kırmızı kart çıkartmasını engelleyecek çalışmalar yapmak için görüşmeler yaptık. Bir turun 15 gün önceden iptal edilmesi konusu var. Turu iptal etmede sorun yok ama THY koltuğunu iptal etmiyor. Bugün Avusturya'ya 800 Euro'ya tur yapıyorsunuz, bunun 300 Euro'su uçak bileti. Asıl sorun burada. Avrupa'da tur operatörü nasıl teminat verip bu işi yapıyorsa biz de onu yapmaya çalışıyoruz. Acenta olma kriterlerini zorlaştıracağız. Mesleki Yeterlilik Belgesi olmayan bu işi yapamayacak" dedi . Müşterinin acentaya kırmızı kart çıkarmasını istemediklerini söyleyen TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, "Müşteri haklılığına evet, müşteri şımarıklığına hayır" dedi.

KENT OTELLERİNİN ÇOĞU TÜRSAB DESTEKLİDİR
Bayram dönemi satışlarının yüzde 60-70 civarında satıldığını ifade eden Ulusoy, "Şu anda Antalya'da oda bulunmuyor. Antalya'da 33 bin, İstanbul'da 9 bin yatak devreye girdi. Antalya'da otelleri ben açın demiyorum. Kent otellerinin birçoğu TÜRSAB'ın çabalarıyla hayata geçti. Otelciler dolu değiliz, yandık bittik diyorlar. Nasıl açılıyor bu oteller demek ki para kazanıyorlar.  Bnim bir acentam vardı şimdi de bir acentam var. Otelciler bir otel açıyor ve çoğalıyorlar demek ki para kazanıyorlar zararına iş mi yapılır ağlamayı bırakıp biraz ellerini taşın altına koyacaklar. Shopping Fest gibi etkinliklere katılmaları gerekiyoruz" dedi.

DAVUT GÜNAYDIN: KOMİSYONCULARIN ÖNÜNE GEÇECEĞİZ
Toplantıda konuşan TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Davut Günaydın, Ekonomi Bakanlığı ile bir çalışma yaptıklarını, yurtdışındaki fuarlara katılmak isteyen firmalara %70  devlet teşviki verileceğini ve bu şekilde bazı komisyoncu firmaların da önüne geçeceklerini belirtti.