9 Temmuz 2014 Çarşamba

Müzenin fotoğraf koleksiyonundan bir seçki, İsveç’te sergileniyor



İstanbul Modern, İsveç’te gerçekleşen Landskrona Fotoğraf Festivali kapsamında, Türkiye fotoğrafına odaklanan Focus: Turkey sergisinin bir parçası olarak fotoğraf koleksiyonundan güncel bir seçki sunuyor. Fotoğrafın farklı teknik ve temsil biçimlerini kullanan sanatçıların çalışmalarından oluşan sergi, 26 Haziran - 26 Ağustos 2014 tarihleri arasında izleyiciyle buluşuyor. Sergide 15 sanatçıdan, 57 fotoğraf bulunuyor.

İstanbul Modern, 2009 yılından bu yana dünyanın belli başlı metropollerinde önemli müzelerin davetiyle koleksiyonundan seçkiler sergiliyor. Müzenin fotoğraf koleksiyonundan güncel bir seçkinin sunulduğu “İstanbul Modern Sanat Müzesi Fotoğraf Koleksiyonu – Landskrona”, Avrupa ve Orta Doğu’nun başlıca kentlerinde gerçekleştirdiği sergi dizisinin son halkasını oluşturuyor.

Türkiye’de bağımsız fotoğraf galerisi bulunan tek müze olan İstanbul Modern, ülkenin en geniş kurumsal fotoğraf koleksiyonunu da bünyesinde bulunduruyor. On yıl önce kurulan ve fotoğraf sayısı 7500’e ulaşan koleksiyon büyümeye devam ediyor. Osmanlı döneminden ve Cumhuriyet’in kurulduğu 1920’lerden bugüne uzanan çalışmaları içeren İstanbul Modern Fotoğraf Koleksiyonu, bugün Türkiye’nin en önemli arşivlerinden biri olarak tanınıyor.

Sergide Ali Alışır, Kerem Ozan Bayraktar, Fatma Belkıs, Dilan Bozyel, Yusuf Darıyerli, Murat Germen, Ege Kanar, Sevim Sancaktar, Sinan Tuncay, Gözde Türkkan, Sencer Vardarman, Devin Yalkın, Begüm Yamanlar, Sarp Kerem Yavuz ve Cemre Yeşil’in fotoğrafları yer alıyor.

Koleksiyondaki güncel fotoğraf çalışmalarından örnekler içeren sergi; kişisel anlatı, kent algısı ve gerçeklik ile kurmaca arasındaki oyun kavramlarına odaklanıyor. Sergideki sanatçılar için fotoğraf gündelik hayatı gözlemlemenin ötesinde, sosyopolitik ve estetik göndermelerle çözümlemek için bir araç işlevi görüyor. Farklı yorumlara kapı aralayan fotoğraflar, anlamı dikte eden bir ses yerine, çok anlamlılıktan güç alıyor.

Sergideki sanatçılar, çoğu zaman öznelliği öne çıkaran yaklaşımlarıyla gerçeklikle kurmacayı buluşturan kişisel bir anlatı yaratıyor. Gündelik hayatları, bellekleri ve kişisel arşivleri; öznel uzam algılarını yansıtan deneysel ve kavramsal fotoğrafların konusu oluyor. Sanatçıların bazıları hiçbir müdahalede bulunmadıkları fotoğraflarla kavramsal bir güce ulaşırken, diğerleri çalışmalarında farklı müdahale tekniklerinden faydalanıyor.  Analog fotoğrafların yanı sıra,  kitap, bilgisayar üretimi görsel, fotoğraf temelli video ve yerleştirmelere de yer veren sergide, fotoğraf dolaylı bir aktarım aracına dönüşüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder