7 Nisan 2014 Pazartesi

BRÜKSEL'DE OTELDE

Bildiğiniz gibi seyahatlerinizde iki durumu hiç unutmazsınız. Çok mutlu olduğunuz yerleri  ve  sizi üzen, sinirlerinizi bozan ,nahoş durumlar yaşadığınız yerleri. İlkinden başlamayıp ikinci durumu önce anlatmak istedim ki, başka insanlar yaşamasın.

Avrupa'daki duraklarımdan biri Belçika oldu. Brüksel'de bir aile dostumuzu ziyaret ettik. Ama hepsinden önemlisi turist olarak değil ama turizm sektöründe de çalışmış bir aileden gelen birey olarak yok artık pes dediğim durumlar yaşadığım şehir olarak Brüksel'i hiç unutmam diyorum.

Brüksel,Avrupa Birliği'nin başkenti ancak her çikolatasever gibi benim için de çikolata cenneti, ve tasarım alanına ilgi duyanlar için Atomium ve expo alanı da. Brüksel'de bulunduğum dönem gene bir expo dönemi ve G-7 zirvesine denk geldi. Brüksel'de ilk seçtiğim otel şehir merkezini tercih ettiğim için Sheraton Brüksel Oldu. Sheraton Brussels Hotel  ,Rogier Meydanı, La Grand Place ve Manneken Pis 'e yürüme mesafesinde yer alıyor. Bir de kampanya yakaladık, kraliçe comfort odasında keyfimize diyecek yok. Sheraton ekibi, resepsiyon görevlilerinden kat görevlilerine çok iyiler,hizmet çok iyi. Çok memnun kaldık. Bir daha Brüksel'e yolum düşerse gene kalacağım otel seçeneklerinden biridir. Ödediğiniz her Euro'yu hakediyorlar.

Brüksel'de geçirdiğim iki keyifli gün sonrası planımda değişiklik oldu, iki gün daha kalalım dedik . İyi bir otelde mutlu olduk başka bir otel deneyelim ,bakalım, merak kediye pek yararlı gelmez. O hesap oldu.

Sheraton'ın yanındaki Thon Hotel Brüksel'e geçtik . Bilmediğim bir otel grubu, yeni durumlar deneyelim dedim. Tripadvisor'ı devamlı takip ederseniz ,artık ona da çok güvenemiyorum, sadece arkadaşların ve tanıdıkların yorumlarına itimat ederim. Orada Thon Otel Brüksel hakkında yazanları okuyunca pes dedim. Başımıza gelenleri olduğu gibi aktaracağım yorum sizin .Kişisel bloğumda da bana gönderilen özür mektubunu paylaşacağım.

Thon Otele bir giriş yaptık, ilk gün odada bir ısıtma problemi var. Kutup odası gibi ,ancak geç farkettik, çünkü bavulu bırakıp şehri geziyoruz. Resepsiyonda artık stajyer mi, hayatında ilk defa resepsiyonda durmak durumunda mı kalmış bir hanım , siz şikayet ediyorsunuz, omuz silkiyor, bana ne gibisinden, ne yapayım ,vücut dili de ağzından çıkanları onaylayan bir şekilde. Nerede sizin yöneticiniz diyorum, çağırmıyorlar. Sonra kızdığımı anlayınca odayı değiştirdiler. Bu sefer sen misin şikayet eden, bavulumu açamıyorum oda , o derece ufaldı, biz bu odalara günlük 150 Euro para ödüyoruz. Banyoda duş bozuk ,sular ip gibi akıyor. Banyo yapmak mümkün değil. Gene resepsiyona indik, bu sefer size özür niyetinde büyük oda verelim, kartı veriyorlar, iki kadın resepsiyon görevlisi ,kartı açmamış ,oda açılmıyor. Bu arada asansör sistemi bozuk, annem ve bir turist daha asansörde kalıyor, büyük odada ısrar etmiyorum en tepede Allah muhafaza asansörde kalsak  ne olacak. Bir komedi daha yaşandı, annem bir wi-fi girişi satın aldı, verilen kağıtta şifrenin olduğu bölüm silinmiş, seç bakalım şifre ne şeklinde, o konuda bile hatasını kabul etmeyen resepsiyon görevlisi  var.

Tüm bu konuları resepsiyondaki iki hanıma iletince verilen cevap şöyle, asansör çalışıyor kartı takamamışlardır. Hep onlarda bir durum bir kabahat yok, otel müşterisi yapamıyor. Tavır ve eda bu şekilde gidiyor .Ben böyle saygısız ve laubali resepsiyon görevlileri görmedim.  İki gün daha kaldığım Brüksel'de lanet ettim bu Thon Otel yüzünden .Bir de THY bu otele reklam vermiş mi , sinirden gülüyorum, THY gibi bir kurum için fazlaca kötü bir otel. Yanda Sheraton var iken bu kadar iyi hizmet sunarken.

En sonunda aracı olan kuruma e-posta gönderdim.Onlar da otel yönetimine iletmiş, benim odama bir mektup bırakılmış, ama olanlar olmuş. Brüksel'in ortasında 4 yıldızlı bir otelde neler olabilir öğrenmiş oldum. Hayatımda yaşadığım  en kötü otel deneyimi  Thon Otel Brüksel'dir. Diplomat arkadaşlara da söyledim. Türk arkadaşlarımdan Brüksel'e gidecekleri de uyardım.

Aracı kuruma otel yöneticisi bir yazı göndermiş ,her otelde teknik arıza olur. Evet her otelde teknik arıza olur. Normaldir. Ancak her otelde oluşan bu tür durumları kurtaran bir yönetici ve resepsiyon görevlisi olmalı, resepsiyonda iyi donanımlı, saygılı ve otel müşterisinin her şikayetine anında cevap verebilecek yetenekte insanlar olmalı. Yoksa dört yıldızlı bir otele niye gidelim ?  Daha sonraki yazılarımda başka AB ülkelerinde nasıl iyi hizmet aldım ,onları da yazacağım.