5 Aralık 2014 Cuma

SsangyongRexton W e-XDI 4X4 AT LX Testi


‘Alman’ teknolojisi ‘Kore’ konforuyla birleşirse..?
 Tabiri caizse Türkiye’deki faaliyetlerini ‘sessiz’ ve ‘derin’den götüren SsangYong’u uzun zamandır dışarıdan gözlemliyorum. Zaman zaman markanın kullanıcıları ile de görüşme fırsatım oldu… Aldığım olumlu geri dönüşler artık SsangYong’u deneyimlememiz gerektiğine işaret ediyordu… Nihayet buluşma ve tanışma fırsatımız oldu…



Uzun bir aradan sonra merak edilen bir araçla köşedeki yerimi aldım. SsangYong hepimizin bildiği fakat temkinli yaklaştığımız bir marka olarak biliniyor. Nedendir bilinmez, otomobil dünyasında böyle bir algı var… Alman teknolojisi ile donatılan bu Uzakdoğu markası detaya inildiği vakitte ortaya koyduğu işlerle kendinden emin bir duruş sergiliyor. Keza üretilen araçlara baktığınızda da genel itibariyle SsangYong’un sağlam, güvenilir ve de konforlu bir araç olduğunu gözlemleyebiliyorsunuz.


Hele bir de benim gibi deneyimleme şansınız olursa, pişmanlığınız tavan yapabiliyor; ’Şimdiye kadar neden tanışmadık’ diye…Türkiye pazarında sadece arazi ve SUV segmentteki ürünleriyle faaliyet gösteren Koreli, model sayısını da kısıtlı tutuyor. Halihazırda satışta olan modelleri Korando Sports Pick-Up, Yeni Korando C, Rodius, Rexton W olarak belirlenmiş. Ben, Rexton W Platinium 4X4 AT modelini deneyimleme şansı buldum. Araç markanın en üst segment ürünü. Gelişmiş bir donanıma sahip olan Rexton W, üst düzey bir konfor ve ultra keyifli bir sürüş tecrübesi yaşatıyor. Rexton’u kullanırken adeta ‘SsangYong SUV segmentinde kendini aşmayı başarmış bir markadır‘ dedirtiyor.  Zaten ismin sonundaki W takısı da sanat eseri ve birinci sınıf anlamına geliyor. SsanYoungW’nin uzunluğu 4755 mm, genişliği 1900 mm, yüksekliği( tavan çıtası dahil) 1840 mm.


DIŞ TASARIM
Rexton W tasarım olarak genel anlamda başarılı bir model. Modern ince çizgilere sahip tasarım anlayışıyla SUV severleri kolay etkileyebilecek bir araç. Motorun da Mercedes Benz olduğunu düşündüğümüzde tasarımda da bir Mercedes duruşu görebiliyor olmamız muhtemel. RextonW’ye önden baktığınız zaman ilk olarak dikkat çekici SsangYong amblemiyle karşı karşıya geliyorsunuz. Yeniden tasarlanan ön panjuru ve bir kartalın gözlerini anımsatan yeniden dizayn edilmiş projektör farları dikkat çeken detaylar olarak göze çarpıyor. Kaput karakter çizgisi, yeniden tasarlanan ön görünüme bütünlük hissi katmış. Ayrıca paslanmaz çelik kemer çizgisi ile yan krom çıtası, ön çamurluktan arka çamurluğa kadar iyi dengelenmiş bir akış sağlıyor. Yan taraflardaki W amblemleri ve alüminyum alaşımlı jantlarda aracı sınıfından daha üstün bir görünüme kavuşturmuş. Arka bagaj kapağı ve stoplardaki keskin hatlar aracın klas duruşunu tamamlıyor.


İÇ TASARIM
SsangYongRexton W, bej iç donanımı ve metal dokulu iç döşemesi ile tasarımındaki kaliteyi sonuna kadar hissettiriyor. Bu his sadece tek bir dokunuşla yapabileceklerinizi keşfettikçe daha da çoğalıyor. Üç ayrı kullanıcı, koltuk ve ayna ayarını kendi tercihlerinize göre kaydedip, tek tuş ile istenilen ayara dönebilme lüksüne sahipsiniz.Bağımsız kullanılabilen ses sitemi, bir güç girişi ile navigasyon sistemi ve akıllı telefonları besleyebiliyorsunuz. Isıtmalı koltuklar soğuk havalarda araç konforundan ödün vermeden yolculuğa devam etmenizi sağlıyor. Orta konsoldaki gümüş boya ve krom döşeme, modern gösterge paneline metal hissi verirken, tüm sistem bileşenlerinin bütünleşmesini sağlıyor.


HACİM
SsanYongRexton W kesinlikle bize daha fazla kullanım alanı ve taşıma kapasitesi sunuyor. Koltuklar geniş iç alanın maksimum düzeyde kullanımı için birçok şekilde ayarlanabiliyor. Tavan çıtası sayesinde uzun ve geniş hacimli yüklerinizi rahatlıkla taşıyabiliyorsunuz.


MOTOR
Gelelim SsangYong’u bana göre en önemli kılan sebebe… Beni cezbeden ilk detay; markanın sahip olduğu güçlü ve ekonomik motorlar… Tabii bir de Mercedes Benz şanzımanı… Rexton W, müthiş performans bir dizel motora sahip. Diğer muadil motor modellerine göre yakıt verimliliğinde yüzde 14’lük bir artış gözlemledik. Maksimum çıkış gücü 4.000 dev/dak.’da 155 bg. Araç kalkışlarda en düşük tork 1.000 dev/dak.’da 190 Nm’ye ulaşıyor. Maksimum tork 1.500 – 2.800 dev / dak (360 Nm) aralığında tutuluyor ki, bu aralıkta motor zamanının çoğu geçiş sırasındaki olağanüstü hızlanma için harcıyor. SsanYongRextonW’nin maksimum hızı ise 175 Km.


SÜRÜŞ
Mercedes – Benz  teknolojisi ile üretilen triptonik şanzıman, yumuşak ve sessiz bir kullanım sunuyor. Gelişmiş yapay zeka (AI) programı aracın kullanım alışkanlıklarını izliyor ve kullanıcı isteklerini önceden tahmin ediyor. Optimum vites değiştirme özelliği yüksek hızlarda en iyi kullanım performansı sunuyor ve yakıt verimliliğini artırıyor.


Manuel modda kullanım esnasında sürücünün rahatlığı ve sportif kullanımı için direksiyon simidi üzerinde vites kumanda düğmeleri yerleştirilmiş. Kullanıcı bu düğmelerden vitesi artırabiliyor veya azaltabiliyor.Geniş aralıklı vites dişli oranı ilk hareket sırasında müthiş bir kalkış sağlıyor. Aynı zamanda daha sessiz bir çalışma için yüksek hızlarda düşük motor devri seçeneği ile sınıfının en iyi vites değiştirme konforunu sunuyor. Otomatik ayar teknolojisi ve yüksek verimli fren merkez silindirleri debriyaj diski aşındıkça daha fazla pedal kuvveti sağlayarak debriyajın kullanım ömrünü uzatıyor.RextonW’deki kısmi 4 tekerden çekiş sistemi basit ve müthiş bir kullanım imkanı sunuyor. Normalde araç sadece arka tekerlekler tarafından itiliyor, böylece daha düşük sürtünme direncinden dolayı yakıt tüketimi azalıyor. Kullanıcı ilave çekiş gücü gerektiğinde hareket halindeyken 4X4 sistemine geçebiliyorsunuz.Rexton W, kullanım ihtiyaçlarına en uygun opsiyonları sunuyor. Kısmi 4X4 normal kullanım koşulları altında daha iyi bir yakıt ekonomisi sağlarken, sürekli 4X4 kullanım koşulları zorlaşıp fazladan çekiş ve tork gereken durumlarda güvenliği en üst düzeye çıkarıyor.

Darbe emici bağımsız süspansiyon
Rexton W, kullanım konforunu en üst düzeye çıkartıyor. Mükemmel denge sağlamak amacıyla bütün lüks sedanlarda bulunan gelişmiş süspansiyon sistemini kullanıyor.

Önde çift salıncaklı süspansiyon
Ön tekerlekler, daha iyi kullanım dengesi elde etmek amacıyla en uygun tekerlek temasının sürdürülmesi için alt ve üst kollar tarafından askıda tutuluyor. Kullanım akıcılığı çift etkili gazlı amortisörler, viraj demiri ve helezon yaylarla daha da artırılmış.

RextonW’nin arka bağımsız süspansiyon sisteminde her bir kol değişen yol koşullarında sürekli olarak yüksek kontrol sağlamak ve üstün bir kullanım sunmak üzere kendine özgü bir tekerlek konumlandırma görevini yerine getiriyor. Ayrıca tekerlekler birbirinden bağımsız hareket ederek engebeli yüzeylerde şasi hareketini azaltıyor ve optimum tekerlek kontrolünü devam ettiriyor.

GÜVENLİK
SsanYongRexton W, son teknoloji aktif emniyet sistemleri ile donatılmış. Güvenlik donanımları, sürücü, yolcu, yan/perde hava yastıkları, ayrıca bunlara elektronik fren kuvveti dağılımı (EBD), kilitlenme önleyici fren sistemi (ABS), fren destek sistemi (HBA), çekiş kontrol sistemi (TCS) ve aktif devrilmeye karşı koruma sistemi (ARP) ve yokuş iniş kontrol sistemi (HDC) örnek gösterilebilir. Bu sistemlerin yanında ESP sürekli olarak aracın durumunu denetliyor ve kullanıcı kontrolü kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kaldığı zaman motor çıkış gücünü ve fren kuvvetini denetimi altına alıyor.

HDC Yokuş iniş kontrolü
Aşağı doğru eğilim yüzde 10 veya fazlasına ulaştığı zaman HDC düğmesi basılıyken fren pedalına basmanıza gerek kalmıyor. HDC frenleme görevlerini üzerine alıyor, yavaş ve sakin bir araç hareketi sağlıyor. Siz sadece sürüş kontrolüne odaklanabiliyorsunuz.
ESP Elektronik denge programı Elektronik denge programı yol koşullarını ve aracın durumunu sürekli olarak denetleyerek, kontrolü kaybetmek üzereyken motor çıkış gücü ile frenleme kuvvetini ayarlıyor, ESP, RextonW’nin zamanında müdahale yeteneklerini iyileştirmek üzere kilitlenme önleyici fren sistemini, aktif devrilmeye karşı koruma sistemini, patinaj önleyici sistemi ve fren kuvveti desteğini bünyesinde barındırıyor.

TPMS Lastik basıncı izleme sistemi
Lastik basınç gösterge sistemi ile kullanıcı güvenliği artırılmış ve yakıt ekonomisi sağlanmış.

EMNİYET
SsanYongRexton W oluşabilecek darbelere karşı bütün yolcuların emniyetini sağlamak ve darbe kuvvetini en etkin şekilde azaltmak üzere tasarlanmış. Ön travers şasiyle cıvatalı. Hem ön hem arka tampon çarpışmalarda daha iyi darbe emme işlemini sağlayacak şekilde güçlendirilmiş ve şasi de baştan başa yüksek mukavemetli çelik levhalar ile takviye edilmiş. İç kısımda ise, katlanabilen direksiyon borusu sizi çarpışma anında güvence altına alıyor. Hem sürücünün hem de ön yolcunun koltukları emniyet kemeri ön gergisi ve yük sınırlayıcı ile donatılmış. Bütün yolcular hava yastıkları ile koruma altına alınmış.Üç katmanlı yapı özelliğine sahip sağlam şasi her türlü şok ve darbeyi emecek ve dağıtacak şekilde üretilmiş. Bu normal kullanım sırasında daha az titreşim, genel olarak daha uzun süre dayanıklılık ve çarpışma sırasında müthiş bir güvenlik anlamına geliyor.

SONUÇ
Bana göre SsanYongRexton W, otomobil dünyasındaki SUV geleneğini bayrağını gururla taşıyor. İç ve dış kısımdaki spor ve lüksün yanında, yepyeni tasarımı ile kendini yenilerken sizi memnun edecek birçok kolaylığı da bünyesinde barındırıyor.

Tekrar belirtmeden geçemeyeceğim, aracın inanılmaz yumuşak bir direksiyonu var. Manevra kabiliyeti ise mükemmel ötesi. Küçücük araçlarla bile zorlandığımız bazı alanlarda o kadar rahat manevra becerisi sergiledi ki, biz bile şaşırdık. Yalnız bu yumuşak direksiyon olayının bir handikapı ise; yüksek hızlarda kontrol zorluğu doğurabilmesi! Ne yazık ki hızlandıkça sertleşen bir direksiyon Electronic PowerSteering (EPS) teknolojisini bünyesinde barındırmıyor. Şaşırtan bir eksiklik ise araçta yol bilgisayarının bulunmaması. Yine de son derece sessiz bir motora, mükemmel ötesi bir çekiş sistemine, maksimum konforlu bir iç dizayna sahip olması bu küçük eksileri görmezlikten gelmenize neden oluyor. Sınıfına ve donanımına göre uygun fiyatıysa işin cabası…
Yeni deneyimler ve paylaşımlarla birlikte olmak dileğiyle…

 FİYAT
SsanYongRexton W e-XDI(dizel) 2.0Platinium 4X4 AT Anahtar Teslim Fiyatı: 127.900 TL


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder