7 Mart 2015 Cumartesi

Marka İşletme Olmanın Olmazsa Olmazları

USLA/ Uluslararası Servis ve Lezzet Akademisi, marka işletme olmanın püf noktalarını paylaşıyor.Türkiye’de son yıllarda hızla gelişme gösteren ve işletmecilerin en çok tercih ettiği alanların başında restoran sektörü yer almakta. Özellikle yeni ve bilinen restoranların açılması ve açılan mekanlardan elde edilen gelirler bir çok işletmeci adayını da kendi mekanlarını açma yönünde desteklemektedir. Açılan her yeni restoran ile farklı mutfaklar Türk mutfağı ile harmanlanmakta ve çeşitli damak zevklerinin oluşmasına fayda sağlamaktadır. Türkiye’de dışarıda yemek yeme alışkanlığı bu sayede canlanmış olup, daha fazla mekanın açılmasına da etkin rol oynamaktadır. Restoranların açılması bu sektörde çalışanların daha farklı üst pozisyonlarda görev almasını ve boşalan pozisyonlar için yetiştirilen elemanların işsizlik oranını azaltmasına da katkı sağlamıştır.


Altın Kural Hayalinizdeki İşletmenin Konseptini Belirlemek
İşletme açmak isteyen şahısların ilk olarak kendilerini bu konuda motive etmeleri gerekmektedir. İyi bir motivasyon beraberinde iyi bir iş planı getirir. İlk olarak açmayı düşünülen işletmenin konsepti üzerine iyi düşünülmeli, lokasyon içerisinde yer alan ihtiyaçlar belirlenmelidir. Bütçeler doğrultusunda belirlenecek ihtiyaçlar da işletmenin fark yaratmasını etkileyecek faktörlerin başında yer almaktadır.


Ülkemizde her yıl açılan işletmelerin %90’ı gelir gider dengesini iyi hesaplayamamaktan kaynaklı ilk senelerini doldurmadan sermaye maliyetlerinin yarısına devir etmek zorunda kalmaktadır.
Satın alınması gereken tüm ekipman ve malzemeleri satın alma sürecinde doğru adreslerden iyi bir araştırma yapılmalı. Özellikle restoran sektöründe müşterilere ulaştırılan materyallerin kalitesi yüksek ölçüde markalaşmanız yönünde önem taşımaktadır. Satın alınacak ekipmanların seçiminde dikkat edilecek hususlar; yerli veya yabancı ürün seçimi teslimat açısından önem taşırken; kalite fiyat dengesi, dayanıklılık, garanti kapsamı ve servis ağı maliyet açısından işletmecilerin önem vermesi gereken konulardandır.

USLA, yiyecek ve içecek alanında yükselmek ve fark yaratmak isteyenler için kısa zamanda kariyer sağlayan “Yiyecek İçecek İşletmeciliği” programı ile öğrenilmesi gereken püf noktaları katılımcıları ile paylaşıyor.Uluslarası platformlarda geçerliliği olan sertifikalı program 2,5 aydan oluşuyor. 7 Mart tarihinde başlayacak eğitim programında; Yiyecek ve içecek operasyonu, gelir ve menü yönetimi, işletme yönetimi, insan kaynakları yönetimi, satış pazarlama yönetimi içerikleri yer alıyor. Eğitim programında adaylar kendi işletmeleri için gerekli olacak tüm donanıma sahip olarak mezun oluyor.
Milli Eğitim Bakanlığı onaylı USLA “Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği Sertifikası” ‘na sahip olmak için kayıt yaptırmanız yeterli. 2 Mart tarihine kadar geçerli olacak erken kayıt döneminden yararlanmak isteyen adaylar şimdiden programda yerlerini aldılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder