24 Mart 2015 Salı

TÜRSAB BYK Başkanları ile Yönetim, Disiplin ve Denetim Kurulu Üyeleri bir araya geldi

Tursab 3. Byk Baskanlığı  Toplantısı Gerçekleşti
Toplantıda, Genel Sekreter Çetin Gürcün ve Başkan Başaran Ulusoy, 1618 sayılı yasada yapılan değişiklik ile ilgili açıklamalarda bulundu

“İŞ SABIR İSTER EMEK İSTER”
Ata sözlerimizin sözleri çok güzel “Ölsemde gam yemem” atalarımız çok güzel sözler söylemiş. Tüm teşkilatımı burada tek tablo olarak gördüm ya bende artık ölsem de gam yemem. Bu tabloyu yaratmak için hep birlikte mücadelede ettik. Bu beraberliğin yarattığı iyilikleri de var külfetleri de var.

“TÜRSAB EMİN ELLERDE MERAK ETMEYİN”
Sene 1972 şimdi ise 2015 biz buralara kolayca gelmedik. Ben burada seçim konuşması yapmıyorum.Türsab içinde seçim çalışması olmaz.

“BAŞARAN ULUSOY AİLEMLE BİRLİKTEYİM”
TÜRSAB Yönetim, Denetim ve Disiplin Kurulu üyeleri ile Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanları, İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda bir araya geldi. Toplantıda konuşma yapan TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Aralık ayında TÜRSAB seçimleri olduğunu hatırlattı. "Bölge başkanlarından bana nasıl davranılıyorsa göreve talip olan arkadaşlarıma da aynı saygı ve sevgiyi göstermesini istiyorum. 38 bölge olduk artık gittikçe büyüyen bir aileyiz. Biz ülke için çalışıyoruz. Konya'da Mevlana Müzesi ücretsiz oldu. Müze de çalışan elemanlarımızı da istediler biz ne dedik. Selam olsun Mevlana’ya dedik. Bakanlık tarafından saygıyla karşılandık.  Bakanlık, kotamızdan düşmesine rağmen hiçbir şey demedi. Yaptıklarımızdan daha fazla yapacaklarsa konuşsunlar. Denizli'de bir şey yapılıyorsa, Arkeoloji Müzesi onarılıyorsa ona söz etmeyeceksiniz. Onur duyacaksınız. Kültür Bakanlığı'nın bizimle kavga etmesinden prim mi yapacaksınız? Her ne olursa olsun bu camiaya yara aldırmayacağız. Her ne olursa olsun, aldırış etmeyeceğiz.

"TÜRSAB HEPİMİZİN"
1 milyar 107 milyon dolar ihaleyi biz aldık. Bunları bu camia için yapıyoruz. Kim ne dedi de ben gitmedim. Hangi arkadaşım koşmadı. İnternete giren kendini Teksas’da  sanıyor. Tommiks oluyor Zagor oluyor elinde altı patlar var gibi klavyeden ateşliyor olmaz böyle bedava kahramanlık yapmayın .  Arkadaşlarım benden daha çok çalışıyor. Değerli arkadaşlarımla çalışmaktan memnun olduğumu ve fevkalade uyum içinde olduğumuzu söylemek istiyorum. Ben buraya dini, siyaseti sokmadım. Yazılanları artık okumuyorum. TÜRSAB hepimizin. O arkadaşlarım seçilirse bana borçları yok. Ama TÜRSAB'a borçlular. Kanunları ile bu borçlarını ödemeleri gerekiyor. Benim görüşüm biraz tutucu olabilir. Bu kurumu korumak adına düşüncelerim daha kapalı olabilir. Bu hata ise hata yaptım.

"TÜRSAB GENEL MERKEZ BİNASI TAMAMLANDI"
Cumhurbaşkanı ile uzak doğudaki ağır depremden sonra bir geziye gitmiştik. TÜRSAB'ın genel merkezi binasını o seyahat dönüşü gece saat 1 buçukta aldık. Genel Kurul'da bana hesap sordular. Sen TÜRSAB'ı borç altına soktun diye. Halbuki ben kefil olmuştum. Söylemeye utandım. 75 trilyon dolar harcandı. Binamız bitti. Ve yakın zamanda taşınacağız. Kötü mü oldu?

SİGORTA ŞİRKETİ KURDUK
Evlatlarına bırakacağınız belgenin değerinin ne olduğunu tahmin etmeye çalışıyoruz. Kurulan sigorta şirketi ciro bakımından sonunca ancak kar bakımından birinci. İlerde teminatlarımızı karşılamak için biraz daha büyümesi lazım. Efes Kongre Merkezi'nin işletmesi için yurtdışında bir firma ile görüşüyoruz. Yakında İzmir'e gelecekler. Ayrıca, 1618 sayılı kanunda kamuoyunda çıkan değerlendirmelerin hepsi de yanlıştır."

1618 SAYILI KANUN İÇİN AĞIR SALDIRI İÇİNDEYİZ
TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcün ise, 1618 sayılı yasanın düzenlenmesi ile ilgili yapılan eleştirilere değindi. Gürcün, "Ağır saldırılarla karşı karşıyayız. Biz seyahat acentaları, rehber kullanmadan işini yapmaz. Konuyu buraya getirmeye çalışıyorlar. Oysa biz çıkarılmış olan yanlış yasa dolayısıyla yasamızda küçük değişikler yaptık. Zaman zaman insanlar yakınlarını alıp ören yerine gidemez hale gelmişti. Mesleğine bağlı seyahat acentası rehber kullanır.spikilasyon yapıyorlar bizi rehberlere karşı karşıya getirmek istiyorlar. TUREB ile Ankara'da yaptığımız toplantılarda dile getirdik. Rehber zorunluluğunun müze ve ören yeri ile sınırlı olma hususunu getirdik".

ESAS SORUN VİTO ARAÇLARDIR
Ulaşım araçları ile yaşanan sorunlara da değinen Gürcün, "Sezon yaklaşıyor. Ulaşım araçları ile ilgili sorunlar çözüldü. Özellikle D2 ile ilgili olan sorunlar. Ancak bizim için önemli olan Vito tarzı küçük araçlar ile yapılan ulaşımlar. Bunlarla ilgili Ulaştırma Bakanlığı ile görüşme içindeyiz. Nihayet yıllar sonra böyle bir sorun olduğunu kabul etti. A1 belgelerinin seyahat acentelerine hangi husus ve belgelerle verileceği konusunda kısa zamanda bir sonuca ulaşacağız" ifadelerini kullandı.

Türsab Başkanı Başaran Ulusoy, Tursab 3. Byk Baskanlığı  Toplantısı sonrasında Meclis yolu açılan yol arkadaşlarım  diyerek Nebil Çelebi ve Davut Günaydın’ı   yanına çağırarak sizler yarın mecliste olacaksınız.   Sizler  bu camiaya yıllarınızı emeğinizi  verdiniz. Meclise girdiğiniz taktirde bu camiaya kanunlar çerçevesinde yanlarında olun  camiaya sizin de borcunuz var ödeyin dedi.