24 Eylül 2013 Salı

ARTINTERNATİONAL HALİÇ KONGRE MERKEZİ'NDE DÜZENLENDİ


Türkiye’nin en yeni uluslararası çağdaş sanat fuarı ArtInternational, 16-18 Eylül tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlendi. İstanbul’dan New York’a, Dubai’den Viyana’ya, uluslararası alanda 60 seçkin galerinin katıldığı fuara sanat tutkunları akın etti.


İstanbul’un deniz kıyısındaki tek kongre merkezi olma özelliği taşıyan Haliç Kongre Merkezi, 16 - 18 Eylül tarihleri arasında ArtInternational fuarı ile sanatseverleri ağırladı.. Dünyanın önemli sanat fuarlarındaki ortaklıklarıyla tanınan Angus Montgomery ile Türkiye’nin önde gelen fuarcılık şirketlerinden Fiera Milano İnterteks’in işbirliğiyle gerçekleşen fuar, çağdaş sanat tutkunlarının ilgi odağı oldu.

Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen fuara Avrupa, Amerika ve Ortadoğu’yu kapsayan geniş bir bölgeden katılım oldu.. Viyana’dan Ursula Krinzinger, İstanbul’dan Leyla Tara Suyabatmaz, Dubai’den Isabelle van den Eynde ve New York’tan Leila Heller’den oluşan seçim komitesinin Avrupa, Amerika ve Ortadoğu’yu kapsayan geniş bir bölgede yaptıkları değerlendirme sonucu 60 galeri İstanbul’da sanatseverlerle buluştu. Bunlar arasında Londra’dan Pace ve Lisson Gallery, Paris’ten Yvon Lambert, Berlin’den Arndt gibi çağdaş sanat tutkunlarını heyecanlandıran galeriler de yer aldı..

Sanatın Kalbi, ArtInternational ile Haliç Kongre Merkezi’nde Attı

Haliç Kongre Merkezi Genel Müdürü Handan Boyce ise sanatla dolu günlere evsahipliği yapmaktan dolayı son derece mutlu olduklarını ifade ederken şöyle konuştu : “ 16-18 Eylül tarihleri arasındaki  çağdaş sanat fuarı ArtInternational’ın kongre merkezimizde düzenlenmesinden son derece mutlu olduk. Avrupa, Amerika ve Ortadoğu’dan gelen sanatçılar fuara büyük ilgi gösterdiler. İstanbul’dan New York’a, Dubai’den Viyana’ya kadar uluslararası alanda 60 seçkin galerinin katıldığı fuarda sanatçıları ağırlamak ve sanatseverlerle buluşmak gerçekten İstanbul ve Türkiye adına çok önemliydi. Haliç Kongre Merkezi’miz kapalı mekân, açık hava ve deniz kıyısı etkinliklerinin eş zamanlı yürütülebildiği toplantı ve kongre merkezlerinden biri olarak hizmet veriyor. 102.000 m2’lik bir alana kurulu ve 16.000 m2 açık alana sahip olan kongre merkezimiz değerli sanatçıların imzasını taşıyan duvar panoları, gravürleri ve cam süslemeleri ile ışıltı kazanan galeri ve fuayeleri; sergi alanları, banket alanları ve kayıt alanları ile ArtInternational gibi büyük etkinliklerde İstanbul’u başarıyla temsil ediyor.”

ArtInternational’ın Türkiye ayağında, İstanbul’un en önemli 10 galerisi de yer aldı. Komitenin, uluslararası sergileri ve başarılarını dikkate alarak yaptıkları seçim sonucu artSümer, Egeran Galleri, Galeri Zilberman, Galeri Manâ, Galeri Non, Galerist, Pi Artworks, Pilot Galeri, Rampa Gallery ve X-İst fuara katıldı.

Haliç Kongre Merkezi’nin ev sahipliği yaptığı bu çok önemli fuarın koordinatörlüğü Dyala Nusseibeh, artistik direktörlüğünü Stephane Ackermann yaptı. İstanbul’un en özel yerlerinden birinde konumlanan ve tarihsel bölgelerine bakan eşsiz manzarasıyla özellikle uluslararası konukları baştan çıkaran Haliç Kongre Merkezi’nin iç mekân tasarımını Erhan Patat yaptı.

Haliç Kongre Merkezi’nde fuar boyunca çok özel etkinlikler düzenlendi

David Claerbout’un ilk gösterimini ArtInternational’da yaptığı ve süregelen kamera hareketliliğiyle çektiği “Travel” (1996-2013) adlı videosu izleyenleri lokal bir parktan karanlık Avrupa ormanlarına, oradan da Amazon ormanlarına sürükleyerek banliyö arazilerinde gezdirdi. Santiago Sierra ise “NO, Global Tour” adlı filminde İngilizce NO kelimesi şeklinde olan iki büyük heykelin birçok şehirde kamyon üzerinde taşınmasının serüvenini anlattı.

Performans sanatçısı Camila Rocha’nın fuarın açılış gününde lokal bir bando ekibiyle birlikte düzenlediği “To See The Band Passing By” adlı performansı 2007’de kaybettiğimiz ünlü çağdaş sanatçı eşi Hüseyin Bahri Alptekin’in anısına sergilendi.

Müzik medyasını kullanarak yarattığı işleriyle dikkat çeken Fransız sanatçı Tal Isaac Hadad ise birbirinden farklı tarzlara sahip olan sanatçılardan seçtiği kompozisyonları birleştirerek elde ettiği ve “Piano Constraints” adını verdiği yeni performans serisini sanatseverlere sundu.

Türkiye’den çağdaş sanatın yükselen isimleri de özel performanslarla fuarda sanatseverlerin karşısına çıktı. Performans sanatçısı Gül Kozacıoğlu yeni ses enstalasyonuyla, Londra’da yaşayan Ali Kepenek İstanbul’dan esinlenerek yarattığı bir fotoğraf serisiyle, Berlin’den Yusuf Etiman da fuar kataloğunu sanatçı kitabı biçimine dönüştürdüğü eseriyle fuarın sanatsal aktivitelerine renk kattı.

Küratorlüğünü Başak Şenova’nın yaptığı “Sahnedeki Videolar - Paralel Çizgiler” çalışması ise fuar izleyicisine; siyasal, mekansal, psikolojik, ekonomik ve sosyal her tür ortamda baskı ve zihinsel işgaldeki insanlar, durumlar, kesitler ve hayaller üzerine üretilmiş olan videolardan oluşturulmuş bir deneyim yaşattı.

Hareketli görüntüler üzerinden farklı pozisyonları, bakış açılarını, baskıları ve gerçekleri bir araya getirip, tartışmayı amaçlayan bu derlemede Basim Magdy, Bouchra Khalili, Cui Xiuwen, Democracia, Juul Hondias, Larissa Landour, Persijn Broersen, Marit Lukáks, Mounir Fatmi, Zarina Bhimji ve Zeren Göktan’ın videoları gösterildi.

Heykeller Haliç’e baktı
Fuar boyunca Haliç Kongre Merkezi’nin Haliç’e bakan kıyısında By The Waterside heykel terası kuruldu.. Burada Arik Levy’nin RockGrowth RG5 (Galerist), Tony Cragg’in Black Diabas (Cortesi Contemporary), Saad Qureshi’nin Quicken (Gazelli Art House), Huseyin Bahri Alptekin’in Mattresses to Imaginary Destinations (Rampa), Richard Hudson’ın Marilyn Monroe (Leila Heller Gallery), Saddek Wasil’in Tin Man Was Not Given What He Didn’t Already Have (Athr Gallery) adlı heykelleri sergilendi.

İkna edici cazibesiyle İstanbul
Asya’nın en büyük uluslararası sanat fuarlarından Art HK’nin kurucusu ve Hindistan’da bu yıl beşincisi yapılan India Art Fair’ın ortaklarından biri olan Angus Montgomery’nin yöneticisi Sandy Angus, İstanbul’un ikna edici cazibesiyle, yeni ve yerleşmiş koleksiyonerlerin gözde şehri haline geldiğini ve böylesine büyük bir fuar için en uygun şehirlerden biri olduğunun altını çizdi.  İstanbul’un coğrafi konumu, Rusya ve Ortadoğu’yla ilişkileri ve geçişlerinin çok önemli bir avantaj olduğunu söyleyen Angus,  “Sanat topluluğu açısından heyecan verici sanatçı ve galerileri barındıran bir şehir olan İstanbul’un bu değerli ortamını daha da öne çıkaracak bir şeyler yapma ihtiyacıyla ortaya çıktık. Potansiyelimize güveniyoruz ve bu potansiyelle ArtInternational’ın genel sanat dünyasında bir etkiye sahip olduğuna inanıyoruz” dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder