21 Eylül 2013 Cumartesi

Dikkat kaçak faaliyet var...

Bildiğiniz gibi Türkiye Seyahat Acentaları Birliği 24.07.2013 tarihli Yönetim Kurulu Kararıyla birlik bünyesinde Kaçak Faaliyetleri Takip Departmanı kurdu ve  acentalar yönünden önemli bir konuya çare bulmak için güzel bir  adım attı. Ben de  bu departmanda görevli bir kişi olarak bu işle uğraşmaktan son derece mutluyum. Ekip  arkadaşlarımla birlikte  bizlere  çok iş düştüğünün bilincinde olarak çalışmalarımıza son hızla devam ediyoruz.

Ancak Kaçak faaliyetlerle mücadele etmek sadece Türsab’ın gayretleriyle çözülecek bir mesele olmadığını bilmenizi istiyorum. Burada belgeli seyahat acenta sahip ve yöneticilerine  de büyük görevler düşmektedir.  Özellikle internet üzerinden faaliyet gösteren kaçak faaliyetler için yaptığımız araştırmalarda gördüğüm önemli bir gerçeği sizlerle paylaşmak istiyorum. Birçok belgeli seyahat acentasının internetteki başka isimlerle açtığı web sayfalarında Türsab logosu , Acente belgesi adı ve Belge numarası maalesef yazmıyor. Neden niçin yazmıyora girmek istemiyorum. Vardır elbette kendilerince bir geçerli bir nedeni. Ancak bu eksikliğin getirisinden çok birazdan anlatacaklarımla götürüsünün daha fazla olduğunu bilmekte yarar olduğu kanısındayım.

Eğer web sayfasında, Türsab logosu,Acenta belgesi adı  ve Belge numarası  yoksa bu acentanın kaçak faaliyet yaptığını belirlemede yıllardır bu sektörde olan bir kişi olarak epey bir uğraş veriyorum. Hele isim olarak farklı bir şey kullanılmışsa sayfanın kime ait olduğunu bulmak için ajan gibi çalışmak gerekiyor.Ben çalışıyorum anladık da sizden ürün satın alacak tüketici bu kadar çalışırmı onu bilemiyorum. Yoksa bu kaçak faaliyettir diyerek bilinen ve web sayfasında gereğini yerine getiren  başka bir rakibinize mi yönelir. Tüketiciler  son yıllarda olan olaylardan sonra artık çok bilinçlendi. Parasını yatıracağı şirketleri artık çok ciddi inceliyor araştırıyor. Eğer ona bu imkanı vermezseniz derhal başka birisine yöneliyor bilesiniz. Yani müşteriniz kaçıyor.Ben size söyleyeyim; Web sayfalarında türsab logosu,belge adı ve numarası ile adresin olmaması tüketiciler nezdinde o acentanın direk olarak kaçak olduğu izlenimi doğuruyor. Tüketici belgeyle ilgili bilgileri sayfada bulamayınca Türsab sitesinden sayfa ismiyle arama yapıyor ancak oradan da bir sonuç alamayınca ‘’bu acenta kaçak faaliyet yapıyor’’ diyerek başka bir rakibinize yöneliyor. Oysa Türsab’ın yayınlamış olduğu bildiride her acentanın internet sitesinde ortak bir ‘’Künye’’ kullanmasının öneminin altı çizilmiş ve bir künye örneği yayınlanmıştı.

Şimdi ben buradan bir kez daha belgeli gerçek acentalara sesleniyorum. Eğer başka isimlerle açtığınız web sayfalarınızın kaçak faaliyet yapmadığını tüketici bilsin istiyorsanız Türsab tarafından yayınlanan ‘’Künye’’yi sayfalarınıza ilave etmenizi tafsiye ediyorum.  Ayrıca Türsab logosunu da mutlaka web sayfanıza koymalısınız. Bu tüketicilerin sizin hakkınızdaki  düşüncesini olumlu yönde etkileyecek bir uygulamadır. Ayrıca da Türsab’ın kaçak faaliyetlerle mücadelesinde işini daha da kolaylaştıracaktır. Bunun bilincinde olarak kaçaklardan farklı olarak Türsab’ın bu önerisini web sayfalarınızda mutlaka yerine getireceğinizi umuyorum.Yoksa Kaçak faaliyetlere bilmeden fırsat tanımış oluyorsunuz bilesiniz...

Türsab tarafından daha önce bildirilen ve web sayfalarınızda mutlaka  olmasında fayda olacağına inanılan künye örneği;
Şirket Ünvanı : …….Turizm Organizasyon Ticaret Ltd. Şti.
Seyahat Acentası adı : ……Turizm Seyahat Acentası
TÜRSAB Belge No : A-…….
Yayın Sorumlusu :……. ……
Ticaret Sicil No : 999999/999999
Adres : Cumhuriyet Caddesi, No:999 Kat:9 Daire:9 Harbiye
Telefon : 00 90 212 999 99 99
Elektronik İletişim Adres : destek@.....turizm.com
Yetkili Denetim Merci : Türkiye Seyahat Acentaları Birliği – 0212 236 49 66

Necati ÇALIŞKAN
Türsab Baş Müfettişi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder