5 Eylül 2013 Perşembe

ERMENİSTAN’DAN YAŞAR KEMAL’E NİŞAN



YAŞAR KEMAL’E KRİKOR NAREGATSİ NİŞANI VERİLDİ

Türk edebiyatının usta yazarı Yaşar Kemal’e, Ermenistan Kültür Bakanlığı tarafından “Krikor Naregatsi” nişanı verildi. Nişan, Yaşar Kemal’e “Ermeni kültürel mirasına gösterdiği saygı ve cesaretinin yanı sıra, adalet, özgürlük ve insan onuruyla ilgili evrensel değerlere olan bağlılığı”  gerekçesiyle sunuldu.
“Krikor Naregatsi” nişanını sunmak üzere Türkiye’ye gelen heyette Ermenistan Kültür Bakanı temsilcisi Seyranuhi Geghamyan, Ermenistan milletvekili Aragats Akhoyan ile Batı Ermenileri Konseyi temsilcileri Vahan Melikian ve Sevag Ardzruni yer aldılar. Heyet, 4 Eylül Çarşamba sabahı, yazarı Vaniköy’deki evinde ziyaret ederek "Krikor Naregatsi" nişanını takdim etti.

Bakanlık Temsilcisi Seyranuhi Geghamyan, törende yaptığı konuşmada, “Benim halkım, insani bir bakış açısıyla ve yüzyılların getirdiği birikimle, yeni nesillere hiçbir olumlu adımın karşılıksız bırakılmaması gerektiğini öğretti. Bugün, ben ve arkadaşlarım bunun için buradayız. Ermeni mimarisinin başlıca örneklerinden biri olan Ahtamar’daki Surp Haç Ermeni Kilisesi’nin yıkımına karşı çıkarak bireysel yüreklilik gösteren birine halkımızın takdir duygularını iletmeye geldik” dedi. Geghamyan, İnce Memed’in Ermenice’de de yayınlandığını belirtti ve “O benim kuşağımın da kahramanı…” dedi. Daha sonra söz alan Ermenistan milletvekili Aragats Akhoyan "Ben de Van'lıyım. 1951'de yaptığınız hepimizi çok etkiledi. Hep sizinle tanışmak isterdim. Bugün sizi halkım adına selamlıyorum, teşekkür ediyorum. Halklarımızın yeniden diyalog kurmasında çok kararlıyız. Bu yolda birlikte ilerleyebileceğimize inanıyorum" dedi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder