7 Ekim 2013 Pazartesi

JALE KİBRİTÇİOĞLU'NDAN ÇORYEM TARİFİ

KIŞ GÜNLERİNİN İYİLEŞTİRİCİ ÇORBASI
Bu günlerde güneşin kendini bir gösterip saklanmasıyla soğuk algınlığı kapınızı çalabilir. Şimdi sizlere çok özel bir tarif veriyorum. Zira kış günleriinin iyileştirici bir çorbası bu.Tamamen benim uydurmam bir çorba yemektir bu. Ama gripte ve soğukalgınlığında bir mucize gibi.
Deneyim isterim...

Haftada 2 gün yapın, bağışıklık sisteminiz güçlenir.

HATTA SUYUNU FAZLA YAPIN...DOLABTA SAKLAYIN, PİLAV, MAKARNA YAPARKEN BU SOSU SU YERİNE KULLANIN....

ÇORYEM
Çoryemi yaparken düdüklü veya elektrikli bir tencerede yaparsanız tüm vitaminlerini kaybetmemiş olacaktır. Bilginize....

6 parça piliç but , 7,8 adet halka doğranmış sarımsak, 1 adet dilim dilim kesilmiş soğan, 1 tatlı kaşığı dolusu toz zerdaçal,1 tatlı kaşığı dolusu zencefil birlikte kaynatılacak...
Daha sonra sevdiğiniz mevsim sebzeleri koyun..Ben bol Domates, kabak, kereviz, havuç, pırsasa, maydonoz, dere otu, dillilenmiş bir adet limon kabuklu koyuyorum bu mevsimde.

Daha sonra kuru nane, biraz kekik, biraz karabiber ve kırmızı ekleyin...
Sebzeleri sakın ezmeyin, tane , tane olmalı.

Sebzeler çok pişmesin...Ateşten indirmeden 10 dakika öncede bir avuç arpa şehriye ilave edin...
Ve yerken limon sıkın...Bana dua edeceksiniz...
Çocuklarınız için ise mükemmel...
afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder