21 Ocak 2014 Salı

İLHAN KARAÇAY UTRECHT TURİZM FUARI'NI YAZDI

Türk turizmi kalitesini yitiriyor mu?

 *Değerlendirmelerde kalite düşüklüğünden şikayet edilirken,
  Uluslararası Kalite Değerlendirme Vakfı  Zoover, Avrupa'nın en
  temiz 10 plajı değerlendirmesinde Dalaman'ı birinci ilan etti.
  5 plajımız da ilk 10'daki değerlendirmeye girdi.
*Avrupalı turistler, otellerde, çarşıda ve eğlence  yerlerinde kalitenin
  düşüklüğünden şikayetçiler.

*Mersin'e yatırım yapmakta olan Hollandalı turizmciler, Çukurova
  Havalimanı ve Kazanlı bölgesindeki 'Yeni Belek' için bir çivi bile
  çakılmamış olmasından şikayetçiler.

*Turizm yörelerimizden diğer şikayetler.(Altta)
UTRECHT/AMSTERDAM,- Hollanda'nın Utrecht Kentinde açılan Uluslararası Turizm Fuarı'na büyük ilgi gösteren Hollandalı yatırımcılar ve turistler, Türkiye'deki turizm gelişmelerinde kalite düşüklüğünden şikayet ediyorlar.Otellerde, çarşıda ve eğlence yerlerinde kalitenin her geçen yıl düşmekte olduğuna işaret eden Hollandalı turistler ve yatırımcılar, ''Böyle giderse turizminiz derin yara alır'' diyorlar.Değerlendirmelerde, kalite düşüklüğü şikayet edilirken, Uluslararası Kalite Değerlendirme Vakfı Zoover, Avrupa'nın en temiz 10 plajı değerlendirmesinde Dalaman'ı birinci ilan etti. Belek, İçmeler, Alanya, Antalya ve Side'ye ait 5 plajımız da ilk 10'da yer aldı. (Değerlendirme listesini en alttaki Hollandaca haberimizde görebilirsiniz.)

Turizm Müşavirimiz Enis Tataroğlu, Ataşe Kıvılcım Neşe ve Hilal Can, Zoover'in  ödülünü Genel Müdür M.Tabak'tan alkışlar arasında aldılar.

Her yıl Utrecht kentinde açılan Uluslararası Turizm Fuarı'nda, Türkiye pavyonlarının çok büyük ilgi görmesi, Hollandalılar'ın bu yıl da Türkiye'ye büyük ilgi göstereceğinin işareti oldu. Utrecht Turizm Fuarı, her yıl ziyaretçi eksilmesi yaşarken, bu yıl 14 bin artış ile 117.000 bin ziyaretçi topladı. Ziyaretçilerin büyük bir çoğunluğunun, 'daha lüx bir tatil' arayışı oldukları da saptandı.

Fuar'ın açılış gününde, Kültür ve Turizm Müşavirliği'miz, fuar alanında bir resepsiyon düzenlendi. 1000 metrekareyi aşkın bir alanda, katılımcı Türk firmalar ve turizmde öne çıkan şehirlerimizin temsilcileri, çeşitli etkinlikler ile kendilerini tanıtma fırsatı buldular. THY'ın da Rotterdam ve Amsterdam olarak temsil edildiği alanda kültür gösterileri yapıldı. Hollanda'da ünlenen Müge Alpay, kanunda Mert Demircioğlu, ritimde Oray Yay eşliğinde hergün program yaptı.Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, Rotterdam Başkonsolosumuz Togan Oral, Lahey Kültür ve Turizm Tanıtma Müşaviri Enis Tataroğlu, DEİK Avrupa Başkanı Turgut Torunoğulları, Bursa Vali Yardımcısı Samet Ercoşkun, HOGİAF İkinci Başkanı Vecih Er ve STK temsilcileri fuarda göze çarpan isimlerdi.

Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, "Hollanda'dan ülkemize gelen misafirlerin sayısını artırarak belirli bir yere geldik. 2013 yılında Hollanda'dan ülkemize bir milyon iki yüz seksen bin turist geldi. 2012 yılına göre yüzde beş oranında bir artış oldu. Bu yıl verilerine göre, sayının artacağı sanılıyor. Yüzde 8 ile yüzde 13 arasında artış bekliyoruz. Türkiye standımıza olan ilginin hayli fazla olması bizi mutlu etti. Lahey Turizm Müşavirliğimizin gayretleri ile çalışmalarımız artarak devam edecek." dedi.Lahey Kültür ve Turizm Tanıtma Müşaviri Enis Tataroğlu,  2013 yılı ayı itibariyle Hollanda’dan Türkiye'yi ziyaret eden yabancıların sayısında geçen yılın aynı dönemine göre % 4,25’lik bir artış olduğunu söyledi. Tataroğlu, "Bir önceki yıl Türkiye’yi ziyaret eden Hollandalı sayısı 1.195.106 iken, geçen yıl bu sayı 1 Milyon 280 bin oldu." dedi.

Sorunlar çözüm bulmuyor
Fuar'da turistik yörelerimizi tanıtan pavyonlar arasında en çok ilgi görenler arasında yer alan Mersin Pavyonu, özellikle Mersin'de yatırım yapmakta olan Hollandalılar tarafından yoğun bir şekilde ziyaret edildi.

Sadece Mersin'de değil, Türkiye'nin dört bir yanında turizme gösterilen ilgisizliği yerinde saptamak için, Hollandalı yatırımcılar ve turist adayları ile bu kez özel söyleşiler yaptık.
Fuar'ı ziyaret eden turist adaylarının pek çoğu, Türkiye'ye defalarca gitmiş olan Hollandalılardır. Turist Hollandalılar, başlangıçta süper kalitede olan otel ve restaurantların, son yıllarda tatmin edici hizmet veremediklerine işaret ettiler. Otellerdeki hizmet kalitesinin çok düştüğünü, eskiyen otellerin restorasyondan geçirilmediğini, alış-veriş konusunda da şikayetlerin arttığını öne süren Hollandalı turistler, bu konuların sıkı bir şekilde kontrol edilmemesi halinde, turistlerin Türkiye yerine Yunanistan, Mısır, Bulgaristan ve İspanya'yı tercih edeceklerini belirttiler.Mersin Pavyonu'nda karşılaştığımız Hollandalı turistler ise, bu kentimize uçmanın çok zor olduğunu, aktarmalı uçuşların çok zaman aldığını, All In sitemi olmadığı için de bu yöreye gitmenin çok pahalı olduğunu belirttler.

Mersin'e yatırım yapmakta olan Hollandalı işadamları ile Mersin Pavyonu'nda yaptığımız görüşmelerde, Türk develetinin turizm konusunda Mersin'e gereken ilgiyi göstermediğni dile getirdiler. Yapımına başlanan Çukurova Havalimanı'nın yakın bir tarihte açılacağına inanmadıklarını belirten Hollandalı yatırımcılar, Kazanlı bölgesine yapılacak olan, sözümona 'Yeni Belek'e tek çivi bile çakılmadığını belirten yatırımcılar, 'Mersin'de oteller çoğalmazsa ve havalimanı açılmazsa, bu kente turizm çok geç girer. Biz de yaptığımız cılız tesislerle ortada kalırız.' dediler. Mersin-Silifke arasında her yıl yükselen otel sayısının artmakta olduğunu, ne var ki bu otellerin kapasite bakımından yığınsal turizme hizmet veremeyeceğini belirten Hollandalı yatırımcılar, 'Mersin'de yeni bir Belek yaratılmaya çalışılıyorsa, 5 yıldızlı otellerin biran önce yapılması gerekir' dediler.

Hollandalı yatırımcıların ve turistlerin ileri sürdükleri bu şikayetleri aktardığımız, Mersin Pavyonu'nun her yılki temsil müdavimleri olan Mersin Turizm Platformu Başkanı Numan Olcar ile Mersin Ticaret Sanayi Odası Meclis üyesi ve ÇUKTOB Genel Sekreteri Murat Demir Hollandalılar'ın şikayetlerinde haklı olduklarını dile getirdiler.Mersin Turizm Platformu Başkanı Numan Olcar, konuyla ilgili olarak verdiği yanıtta,“Mersin'e gelmekte olan Hollandalılar genellikle konut satın alarak, yaşamlarının bir bölümünü burada geçiriyorlar. Turistik amaçlı yatırım yapan Hollandalılar ise dikkatle izledikleri Mersin Turizm projelerinin gidişatından memnun değiller” diye konuştu.


Başkan Numan Olcar, dünyada süregelmekte olan ekonomik krizin etkisiyle, 2014’te de ülke ekonomileri için turizm gelirlerine kurtarıcı gözüyle bakıldığını hatırlatarak, Turizm geliri ve yatırımlarının önemini vurguladı.  Başkan Olcar; “ Turizm verilmeden alınan bir sektör değildir. bu konudaki en önemli fedakarlık ise ürünlerin doğru tanıtılması ve talep yaratılmasıdır. Bu sebeple tanıtıma önem vermek ve bunu destekleyecek meteryallerlere para harcamak gerekiyor.” dedi.
Olcar, 2007'den bu yana aralıksız devam eden  ve Mersin’i, bir destinasyon olarak tanıtan çalışmaların hedefine ulaştığını, Mersin’nin artık önemli tur operatörlerince iyi tanınmakta olduğunu ve hatta bazı tur operatörlerinin de küçük çaplı bölge opersyonlarına devam ettiğini ifade etti, asıl zorluğun da bundan sonra başladığını vurguladı.

Olcar, ''Mersin, 5 yıl öncesine kadar yerinin nerede olduğu ancak harita üstünde gösterilmesi geren bir yerdi. Bugün ise, artık böyle bir tarife gerek duyulmamaktadır. Utrecht Fuarı'ndaki Mersin Pavyonu'na gelen sektör profesyonelleri, Mersin’i ve bölgeyi artık bir yatırımcı gözüyle mercek altında takip etmektedirler.  Mersin'in son yıllarda vaat edilen turizm yatırımlarında yol alamamış olması, bu konudaki çalışmaları olumsuz etkilemekte ve artık bu konu yabancı yatırımcılar arasında da dillendirilmektedir.'' diye konuştu.

Kazanlı projesi hakındaki görüşünü sorduğumuz Numan Olcar şöyle konuştu: ''Bu konu bölgemizde artık bir kangren vakkası olmuştur. 2007'den bu yana 'yapıldı yapılacak'  denen konaklama tesisleri için, yatırımcı tarafından halen tek bir çivi çakılmamış olması, imajımıza zarar vermektedir. Hatta sırf bu yüzden yeni yatırımcılar da Mersin için 'bekle gör' mantığı ile projelerini askıya almaktadır. Bu sürede kaçırılan yeni yatırım projeleri ise, yatırımcılar tarafından başka yerlere kaydırıldıkları için, Mersin bu imkanları göz göre göre kaybetmektedir.''
Numan Olcar, Mersin Pavyonunu ziyaret eden Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Dr. Abdurrahman Arıcı'ya söylediklerini bize de aktardı: '' Kazanlı bölgesindeki yatırımcılara yapılan tahsisler için, ya derhal yatırım başlatılması ile ilgli yaptırım uygulanmalı veya bu tahsisler iptal edilip yeni yatırımcılara imkan tanınmalıdır. Mersin'in kimin yatırım yaptığına değil, yatırımın yapılmasına ihtiyacı vardır.''

Mersin'in, turizm gelirlerinden daha büyük pay almak için mutlaka turzim sezonunu uzatacak projeleri kovalaması lazım geldiğini belirten Olcar, konuşmasını şöyle tamamladı: ''Bugün bölgede sadece 2,5 ay süren bir turizm sezonu var. Yatırımcı, bu kısa sürede tüm bir yılın masrafını karşılama durumundadır. Bu nedenle ortaya çıkan yüksek maliyetler de, Mersin’ni rekabette geri bırakan etkenlerdendir, Oysa sezon uzadığında, bu maliyetlerin de aşağıya düşeceği ve daha rekabetçi stratejileri ortaya çıkaracağı muhakkaktır.Turizm sezonunun uzatılması da kuşkusuz Turizm ürünlerimizin çeşitlendirilmesi ile mümkündür, Spor Turizm, Kayak Turizmi, Eko Turizm, 60 yaş üstü turistlere yönelik 3. Yaş turizmi, Sağlık Turizmi, Kurvaziyer Turizmi bu çeşitlemelerden sadece bazılarıdır. Hollandalı sektör temsilcileri ve Turizm yatırımcıların Mersin’e olan ilgisi zamanında ve doğru olarak değerlendirilmeli ve Mersin için vaad edilen yatırımlara ait endişeler süratle giderilmelidir.''

Numan Olcar, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası'nın, turizm konusuna çok önem verdiğini, bu nedenle de turizm sektörü olarak MTSO'ya müteşekkir olduklarını sözlerine ekledi.


Türkiye'ye en çok Hollandalı turist gönderen Corendon'un sahipleri Yıldıray karaer (solda), Atilay Uslu (sağda) ve müdür Berk Güden (ortada), Turizm Fuarı'ndaki pavyonları ile en çok ziyaretçi toplayan ev sahibi oldular.


Corendon'dan sonra Türkiye'ye en çok turist gönderen Türk tur operatörleri içinde, Corendon'dan sonra gelen Calsedon ve Nuhr'un sahibi Ahmet Karacadal, bu yıl Türkiye'ye beklenenin üstünde bir sayıda turist göndereceklerini belirtti.


Mersin Pavyonunu ziyaret edenler sadece turistik enformasyon isteyenler değildi. Reklam amaçlı ziyaretler de vardı. İşte, Hollanda ve Belçika Güzelleri, (üstte) Lüksemburg Güzeli ise (altta) kendilerini gazetesinde yayınlayan İlhan Karaçay'ı Mersin Pavyonunda buldular.Amsterdam'da faaliyet gösteren, Türkler'in medarıiftiharı konumunda olan Bir Bey Restaurant'ın hizmet verdiği alanda ise, lahmacun ve döner izdihamı yaşandı. Bir Bey Restaurant'ın sahibi Sami Sarıcan, fuarın açık olduğu 6 gün içerisinde rekor derecede lahmacun ve döner tüketildiğini belirtti.

Turizm Fuarına katılan Türk firma ve kuruluşları
Ulustan Muhluoğlu- TUROB Üyesi ve Richmond Hotel,  Hülya Şahin- Long Beach, Sabri Karakaş- Ayma Hotels Group-Grand Emin Hotel, Alican Ozan ve Ramazan Budak-  Kuum Hotel &Spa, Uğur Aybatan- Ay Yachting, Durali Külahlı- Hotel Delta Beach Resort, Derya Gencer- Salmakis Resort&Spa ve Salmakis Yachting, İsmail Abidin- Akmina Travel Club, Nilüfer Balan ve Kurtuluş Dağlı- MediaSa, Erman Yakar- Paloma Hotels, Ufuk Arslan- Mina Hotel ve ÖZBİ,  Şenol Öztürk- Erbil Hotel ve ÖZBİ, Cengiz Fison-Hotel Nuans, Süleyman Kaya-Light Tours,Meral Tuncer Argül-Pisagor Tourism, Vedat Somer-AVS Travel, Işık Saral-Saphir Hotel, Dinçer Oraklı-Club Hotel Phaselis Rose, Serdar Köroğlu-Charisma De Luxe Hotel, Ş.Sadun Alp-Sürmeli Hotels &Resorts, Banu Arat Timuçin- Altın Yunus, Oğuzhan Cebeci-Güral Sapanca, Ferbal Yaman-TUROB, Ali Kaygısız ve Mehmet Aydın-Turquoise Hotel, Emine Funda Aydoğan, Mehmet Halis Aydoğan ve Kubilay İkiz-Voyager Ballon, S.Gökhan Şanoğlu-Liberty Hotels An Leus- Sentido LykiaResort &Spa, Ekrem Usta-Fez Travel, Yelda Yüksel Karaca-AKTOB, Suat Çelen-Aurum Hotel, Murat Demir-Altın Orfoz ve Martı Hotel Mersin, Kadir Kaya-Treehouses, Hilmi Selimoğlu-Asos Hotel, Hilal Öztürk-Orka Homes, Güliz Yaman-Sağlık bakanlığı Sağlık Turizmi, Özlem Dushi-ELP Britania, Öznur Kaya-Stonegrouphotels, Hakan Ataç-Osmangazi,MEDİ CE, Aritmi, Emin Çakmak ve Cahit yaşar Karamanlı THTC Travel, Mert Demirsöz-Anadolu Hasatanesi Sağlık Turizmi, Atlantique Holiday Club, Çağla Güçlüsoy ve Latif İnce- Kuzey Kıbrıs Turizm tanıtma Dairesi, Houssem Belleum-Side Tur Kuzey Kıbrıs, Numan Olcar-Olcar Tur.

SEKTÖR TEMSİLCİLERİ HOLLANDA PAZARINI DEĞERLENDİRDİ
Hollanda'nın Utrecht kentindeki Uluslararası Turizm Fuarına katılan turizmciler, pazar ve sezon için ne dediler?... Hollanda’nın Utrecht kentinde 14-19 Ocak tarihleri arasında bu yıl 43’üncüsü düzenlenen Uluslararası Turizm Fuarı’na, Türk turizm sektörü de yoğun ilgi gösterdi.
Almanya, Rusya, İngiltere gibi büyük pazarların hemen sonrasında, önemli pazarlar arasında yer alan Hollanda pazarı için nabız yoklanılan Utrecht Fuarı, bu yönüyle de sektör temsilcilerinin önem verdiği bir fuar. Fuara katılan sektör temsilcileri, Hollanda pazarı ve 2014 yılına ilişkin görüş ve beklentilerini turizmgazetesi.com’a anlattılar.

İşte Türk turizmcilerin Utrecht fuarından izlenimleri…
Saray Regency Otel Genel Müdürü Yaşar Sunal:
Bu yıl büyük hayaller kurmayalım
“Utrecht fuarı geçmiş yıllara göre alan olarak daha daraltılmış çok boş yer kalmış bir fuar. Umarım bu tüketiciyi etkilemeyecektir. Tüketici gelirse fuar şenlenir. Şu anki görüntüye göre şekil olarak güzel bir fuar olmamış. 2014 yılı için çok iyimser bir tablo çizemiyorum. Şu ana kadar aldığımız bilgilere baktığımızda da maalesef gelişmelerin olmadığını görüyoruz. Herkesin ortak görüşü geçen yılı yakalarsak iyidir. Antalya bölgesinde yeni tesislerin devreye girmesi faktörü de var. Bu nedenle en iyimser şekilde geçen yılı yakalayacağız diye düşünüyorum.Utrecht fuarı turizm sezonunun nasıl geçeceğini biraz olsun belirler. Çünkü Avrupalının tatil programlarını yaptığı dönem geçen aydan bu yana başladı. Dolayısıyla bu fuar tüketicinin eğilimini özellikle de Hollanda pazarı için belirleyici olacaktır. Turizmde bu yıl büyük hayaller kurmamamız gereken bir sezon gibi görünüyor.’’

Türkiye Sağlık Turizmi Geliştirme Konseyi (THTC)
Termal Turizm Grup Başkanı Yunus Gürkan:
Fuar bu yıl daha aktif
“Fuarı geçen yıla göre çok daha aktif. Bölgesel dağılımlar güzel olmuş. Eskiden tek bir ada iken şimdi değişik adalardan oluşmuş. Daha bir hareket sağlanmış. Katılımcılar 2014 yılına çok çok değişik bakıyorlar. Hollanda pazarı bizim için her zaman aktif olmamız, içindeki dinamikleri korumamız gereken bir pazar.2014 yılı beklentileri geçen yıldan başladı. 2014 yılı beklentileri biraz tereddütlüydü ancak yaptığımız görüşmelerde rakamlar kendisini koruyacak gibi gözüküyor. Bu da güzel bir başarıdır. Hollanda’nın Türkiye’deki oluşumunu, Türkiye’deki katılımlarını, Türkiye’ye bakış açılarını korumak en güzel hazinedir.’’

Güral Afyon Termal Otel Müdürü Kadir Ay:
Hollanda pazarında artış bekliyoruz
“Fuar hareketli olacak. Bize zaten Belçika, Hollanda, Almanya’dan misafirlerimiz geliyor. Geçen yıl 2 ay içinde 4 bin 500 geceleme yaptık. Bunu daha da artırmak için Belçika’dan gelen turizm acenteler ve Hollanda’daki turizm acenteleri ile görüşmeler yapıyoruz. Faydalı bir fuar oluyor.
2014 yılında biz otel olarak satışlarımızda yüzde 14’lük bir artış bekliyoruz. Bunu artıracağımız bu aydan belli oldu. Daha fazla misafirle kucaklaşmayı bekliyoruz. 2014 yılından umutluyuz.’’

Terrace Hotel Genel Müdürü Ahmet Çevik:
Pazardaki daralma uçak fiyatlarını etkileyebilir
“Utrecht Fuarı hareketli geçti. Türkiye’ye ilgi iyi oldu. Tesis olarak geçen yılın üzerine çıkacağımızı umut ediyoruz. Pazarda bir daralma olduğu söyleniyor. Bu uçak fiyatlarını etkileyebilir. Uçak fiyatlarının artacağı ve rekabetin yoğun olacağı söyleniyor. İnşallah 2014 yılını 2013 yılından daha yukarıda kapatırız. Bütün beklentimiz bu.’’

Side Stars Otelleri Genel Koordinatörü Oğuz Karadayı:
İzlenimler olumlu
“Utrecht Fuarına 15 yıldır geliyoruz. Umarım fuar iyi geçer. Olumlu bir izlenim var. Biz kendi adımıza Hollanda pazarında artıştayız. Hollanda pazarı bizim çok önemli bir pazarımız. Umarım beklentilerimizde iyi olur. 2014 yılı iyi geçecek. Eski, oturmuş, müşterisine bakan, müşterisini memnun eden oteller için sezon iyi geçecektir. Ama her şey gün geçtikçe zorlaşıyor. Yeni açılan oteller zorluyor. Pasta aynı pasta. Pastada artış yok ama paylaşan çoğalıyor. Bu da sektörü her geçen gün daha da zora sokuyor. Bu nedenle otellerin ortalama doluluklarında düşüş olacak.’’

Club Nena Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Akçelik:
Hollanda pazarı küçük ama belirleyici bir pazar
“Utrecht Turizm Fuarı 2014 yılının ilk fuarıdır. Londra ve Almanya’dan sonra önemli bir fuar.  2014 yılının 2013 yılından farklı olacağını düşünmüyorum. 2014 yılı 2013 yılının takipçisi olabilir. Ancak rezervasyonlara baktığımızda yüzde 3-5 artış görebiliyoruz. Zaman neyi gösterir bekleyip göreceğiz. Fuar, geçen yıla nazaran daha kalabalık gözüküyor. Hollanda pazarı diğer pazarlara göre biraz daha küçük ve ekonomisi biraz daha zayıf bir pazar. Ama piyasayı belirleyecek pazarlardan biri. Herkese bol şans diliyorum. Bu fuar turizm sezonu için bir fikir verebilir.’’

Kadir’in Ağaç Evleri’nin Sahibi Kadir Kaya:
Utrecht fuarı geçen yıla göre daha iyi
“Yeni bir yıl, yeni bir umut, yeni bir başlangıç. Umutlarımızı yitirmeden Utrecht Fuarı  ile Türkiye turizmi için kolları sıvadık. İyi bir yıl olacağını umut ediyorum. Çünkü Hollanda müşterisinin Türkiye’ye girişi çoğaldı. 1 milyondan fazla Hollandalı Türkiye’ye geliyor. Bunun yüzde 60’dan fazlası Antalya bölgesine gelmekte. Önümüzdeki yıllarda bu artacaktır. Umutlarımızı yitirmeyelim. Utrecht Turizm Fuarı geçen yıldan daha iyi. Stant dizaynları da geçen yıldan daha iyi yapılmış. Fuarın başlangıcı da iyi oldu. Önemli olan halk katılımı var.  Halk gününde müşterinin gelmesi bizim için çok önemli.’’

Aska Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Aslan:
Hava olumlu
“Fuarın ilk izlenimlerine baktığınızda olumsuz bir şey yok. 2014 yılında Türkiye’de turizm ile ilgili anormal bir şey yaşanmadığı sürece iyi bir sezon geçireceğiz.  Şu andaki ilk veriler geçen yıla kıyaslandığında geçen yılın biraz üzerinde görünüyor. Ancak bunu konuşmak henüz erken. Benim şahsi düşüncem 2014 yılının 2013 yılından daha iyi kapanacağıdır.  Utrecht Fuarında olumlu bir hava var. Türkiye’de olumsuz bir şey yaşanmadığı sürece olumlu bir havanın yaşanması bizim için pozitiftir. İyi sezon anlamındadır.  Ülkemiz adına anormal bir şey yaşanmadığı takdirde iyi bir sezon geçireceğiz.’’

Tantur Operasyon Direktörü Koray Çavdır:
E-vize sorun yaratır
“2014 yılı için şu andaki gidişat geçen yılki seviyelerde. Önemli bir hareketlenme veya geriye gidiş yok. Geçen yılki seviyelerde devam ediyor. Pazarlarda çeşitlilik olmaz. Almanya pazarında biraz artı olur. Nording pazarlarında biraz gerileme olabilir. Ancak bütün pazarlara baktığımda geçen yılla aynı görülüyor. Utrecht Fuarında en önemli şey gündeme gelmeyen e – vize olayı var. Türk hükümeti e-vize uygulamasına başladı. Bu Hollandalıları direk etkiliyor. 10 Nisan’dan sonra havaalanlarında vize verilmeyecek. Herkes Nisan’dan sonra  e-vize almak zorunda kalacak.  Tabii bu olumlu karşılanmadı. Çünkü Hollanda pazarında çok last Minute satışı var.  Last Minute sattığın zaman kalkıp müşteriyi e-vizeye yönlendiremezsin. Hollanda’nın yaşlı nüfus çok. Bu yaşlı nüfus internette, kredi kartı ile uğraşamaz. Beğenelim veya beğenmeyelim. Belli bir bütçenin altındaki insanların kredi kartları yok. E-vizeyi ancak kredi kartı ile ödeyebiliyorsun. Bütün bunlar bir araya geldiğinde satışlar frenleyebilir. Bütün sektörün isteği havaalanlarında vizelerin satışlarına devam edilmesidir. Hem e-vize kalsın. Bu çok doğru bir uygulama. Ama e-vize alamayanlarda havaalanlarında alsın. ‘’  

Asteria Hotels & Resorts Genel Koordinatörü Hikmet Arabacı:
Artan yatak kapasitesi sektörü zorlayacak
“Utrecht Fuarına tur operatörleri geçen yıla yakın rakamlarla geliyorlar. Geçen yıldan çok büyük fark yok. Daha önce iyi başlayanların satışları ağırlaşırken kötü olanlar toparlamaya başlıyorlar.
2014 yılı sezonu için Antalya bölgesi için söyleyebileceğimiz dikkatli olmamız gereken bir sezon. Antalya bölgesinde artan yatak kapasitesi bizleri biraz daha zorlayacak gibi gözükmekte. Şu anda hiç kimse bu yıl içinde açılacak 30 bin yataktan bahsetmiyor. Bu 30 bin yatak bize yük getirecek. Özellikle ön ve arka sezonda, yatak kapasitesinin artması sebebiyle misafir sayısının aynı oranda artmaması nedeniyle sorunlar olabilir. Geçen yıl Mısır’daki olaylar nedeniyle Türkiye’deki satış patlaması bu yıl büyük ihtimalle olmayacak. Dolayısıyla yataklarımızın ciddi anlamda boş kalma riski var. Bu da sektör içinde ciddi anlamda fiyat hareketleri yaratacak. Otellerin panik anında yaptıklarını bu yıl daha sert göreceğimizi düşünüyorum.

Dalyan is voor de tweede keer uitgeroepen tot beste strandbestemming van Europa. De Turkse strandbestemming kwam als beste uit de bus op basis van 50.000 beoordelingen van de afgelopen twee jaar. Rethymnon op Kreta staat op de tweede plaats gevolgd door het, wederom Turkse, Side.
Gemiddeld scoort de plaats Dalyan een 8.64. Het strand wordt zelfs met een 8,9 gewaardeerd. Op Zoover wordt lovend gesproken over de prachtige stranden in het natuurreservaat van Dalyan. Ook de laagbouw in de badplaats wordt als zeer positief ervaren. De plaats ligt aan de Lycische kust en staat bekend om  schitterende rotsgraven en de vele schildpadden die Dalyan uitkiezen als broedplaats.

Volgens Enis Tataroğlu, directeur van het Turks verkeersbureau, is de uitkomst begrijpelijk: “Dalyan is een pareltje qua bestemming, het combineert cultuur, natuur met een strandvakantie. We zijn ontzettend trots, want maar liefst 6 van de 10 beste strandbestemmingen zijn Turkse badplaatsen”.Om tot de nummer één te komen werd gekeken naar de gemiddelden op basis van de algemene waardering van de bestemming, het gemiddelde weercijfer van weeronline.nl, de strandwaardering én de waardering van de accommodaties in de buurt van het strand. Zoover houdt de verkiezing van beste stranden om de twee jaar. Twee jaar geleden won Dalyan ook al de Zoover Awards voor beste strandbestemming.


Plaats
Gemiddelde
Weer
Bestemming
Accommodaties
Strand
1
Dalyan (TR)
8.6
8
8.9
8.5
8.9
2
Rethymnon (GR)
8.6
9
8.5
8.4
8.5
3
Side (TR)
8.5
9
8.2
8.4
8.5
4
Antalya (TR)
8.5
9
8.0
8.7
8.4
5
Içmeler (TR)
8.4
9
8.6
7.9
8.3
6
Albufeira (PT)
8.4
9
8.1
8.1
8.4
7
Belek (TR)
8.4
9
7.6
8.8
8.3
8
Maspalomas / Playa del Inglés (ES)
8.2
9
8.2
8.4
8.1
9
Alanya (TR)
8.2
9
8.2
7.9
8.1
10
Playa de las Americas (ES)
8.2
 9
 8.4
 8.1
 7.7




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder