14 Kasım 2013 Perşembe

Türkiye’nin İngilizce notu açıklandı!

Türkiye, son altı yılda İngilizcesini en çok geliştiren ülke oldu!
Dünyanın 41 şehrinde 7 dilde yabancı dil eğitimi veren EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri, dünyanın ilk İngilizce Yeterlilik Endeksinin 3.sünü yayımladı. Ülkemizin İngilizce seviyesini ortaya koymasıyla ilgi toplayan EF English Proficiency (EPI) İngilizce Yeterlilik Endeksinde 60 ülkenin İngilizce yeterlilik seviyeleri sıralandı. Beş seviye grubuna ayrılan listenin ilk sıralarında İskandinav ülkeleri yer aldı. Listenin ilk sırasında İsveç bulunurken son sırayı Irak aldı. Listede 41’inci sırada yer alan Türkiye Macaristan, Malezya, Singapur, Uruguay, Sri Lanka, Peru gibi ülkelerin gerisinde kalsa da, son altı yılda İngilizcesini en çok geliştiren ülke oldu.

Ülkelerin yeterlilik düzeylerinin 5 kategoriye ayrıldığı indekste, bu yıl Türkiye’nin İngilizce yeterlilik düzeyi yine 4. sırada, yani düşüğün biraz üstünde yer alıyor. Geçen sene 54 ülke arasında 32. sırada yer alan ülkemiz bu yıl 60 ülke arasında 41. sırada yer aldı. Farklı demografik özelliklere sahip 750 bin kişinin katıldığı İngilizce yeterlilik testi sonuçları Avrupa Ortak Dil Çerçevesi kapsamında değerlendirildi.



EF Education First "İngilizce Yeterlilik Endeksi"
En Yüksek Yeterlilik Seviyesi Düşük Yeterlilik Seviyesi
Sıra Ülke Sıra Ülke
1 İsveç 37 Kosta Rika
2 Norveç 38 Brezilya
3 Hollanda 39 Peru
4 Estonya 40 Meksika
5 Danimarka 41 Türkiye
6 Avusturya 42 İran

Bir önceki indekse göre ülkemiz sıralamada gerilemiş görünse de Türkiye, son altı yılda İngilizcesini en çok geliştiren ülke oldu. 2007-2012 yılları arasındaki gelişimin de değerlendirildiği İngilizce Yeterlilik Endeksi analizine göre, Türkiye son altı yılda İngilizce seviyesindeki ilerlemede en yüksek gelişimi elde ederek endekse giren tüm ülkeleri geride bıraktı. Yaklaşık 5 milyon testin incelendiği altı yıllık analizde, Türkiye son altı yıl içinde puanını yüzde 11,86 artırarak 2007'de elde ettiği ilk derecesi olan 37,66'yı, 2012 yılında 49,52'ye çıkarttı. EPI analizinde Türkiye'nin bu ilerlemesinin ülke ekonomisindeki büyüme sayesinde gerçekleştiği vurgulandı. Türkiye'den sonra son altı yılda en çok ilerleme kaydeden ülkeler ise sırasıyla Kazakistan ve Macaristan oldu. Gelişmekte olan pazarlarıyla ekonomik alanda ülkemizin en yakın rakipleri olarak gösterilen Çin ve Brezilya’nın geçen sene 36 ve 46. olarak geride kalmalarına rağmen bu sene sıralamada 34. ve 38. olarak Türkiye’yi geçtikleri görüldü.

2007-2012 Arasındaki Gelişim
Sıra Ülke Gelişim Trendi
1 Türkiye +11.86
2 Kazakistan +11.73
3 Macaristan +9.61
4 Endonezya +8.66
5 Vietnam +7.95
6 Polonya +7.63

Analize göre, Avrupa ülkelerinde İngilizce yeterliliği gelişmeye devam ederken istisnai olarak Fransa'da gerileme görülüyor. Bölgeler bazında bakıldığında Avrupa’nın yeterlilik sıralamasında son üçü İtalya, Fransa ve Türkiye oluştururken, endeks İngilizce yeterliği bakımından en gerideki ülkelerin Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkeleri olduğunu ortaya koyuyor. Burada Birleşik Arap Emirlikleri sergilediği yüksek performansla ayrışıyor.

Ülkemizin sıralamasını değerlendiren EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri Türkiye Ülke Müdürü Gökhan Özdemir, ülkemizde İngilizce eğitiminde niteliğin yükseltilmesi ile ilgili tespitlerde bulundu. İngilizce öğrenmek için yüksek miktarda para harcamak yerine ailelerin, öğrencilerin ve eğitim sisteminin doğru öğrenim şekillerine yatırım yaparak daha fazla ilerleme göstereceğini kaydetti. İngilizce dil eğitiminde okulların öğrenciler için en önemli temeli verdiğini söyleyen Gökhan Özdemir, öğrencilerin okul dışında İngilizce dil becerilerini kullanamadıklarını, öğrencilerin ve ülkemizin dil becerisinde daha üst seviyelere çıkması için İngilizcenin tüm okullarda müfredatın daha temel bir parçası haline gelmesi gerektiğini belirtti: “Öğrencileri eğitmenin yolu her zaman öğretmenleri eğitmekten başlar. İngilizce eğitimi konusunda bir reforma ihtiyaç varsa bu, ancak öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkıda bulunarak, onlara daha fazla hizmet içi eğitimler vererek, konuşma becerilerini geliştirmelerini sağlayarak gerçekleşebilir. Ayrıca eğitim sisteminde ölçme ve değerlendirme, yani sınavlar neyi ölçüyorsa, öğrenciler de bu beceriler üzerinde yoğunlaşacaklardır. Okul, lise ve üniversite hayatları boyunca en önemli sınavlarda yalnızca gramer ve çeviri yetenekleri değerlendiriliyorsa, öğrencilerin de öğretmenlerin de yalnızca bu alanlara eğilmeleri doğaldır. EF English Proficiency (EPI) İngilizce Yeterlilik Endeksinde en üst sıralarda yer alan ülkelerin yeterlilik düzeylerini bu seviyeye çıkarmayı nasıl başardıklarına bakmamız gerektiğini düşünüyorum. Mevcut iyi örnekler değerlendirilerek daha sağlam adımlar atılabilir ve bu şekilde kaynaklarımızın en verimli şekilde kullanılması mümkün olabilir” dedi.

İngilizce bilenler yüzde 30 ila 50 fazla maaş alıyor
İngilizce bilmenin geçmişte diplomasi, tercümanlık gibi işler için aranan bir ön koşul olduğu günler çok geride kaldı. Günümüzde İngilizce neredeyse her sektörde ve her pozisyonda bir avantaj olarak karşımıza çıkıyor. İşverenler ve İK uzmanlarına göre iyi seviyede İngilizce bilenler tüm dünyada bilmeyenlere göre yüzde 30 ila 50 daha fazla ücret alıyor. Çalışanların terfi sıralamasında da İngilizcenin önemi yadsınamaz şekilde karşımıza çıkıyor. Ekonomist dergisi İstihbarat Servisi tarafından 2012’de yapılan bir araştırmaya göre yöneticilerin yüzde 70’i şirketlerinin büyümesi için çalışanlarının İngilizce bilmesi gerektiğini, yarıya yakını ise çalışanlarının yarısından fazlasının İngilizce bilmesi gerektiğini söylüyor.

EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri Türkiye Ülke Müdürü Gökhan Özdemir, bu konuda şöyle konuşuyor: “Günümüzde uluslararası şirketlerde çalışanların yarısı işlerinde İngilizceyi her gün kullanıyor. İngilizce bilmek artık üst yöneticilere özgü bir özellik olmaktan çıkıp tüm çalışanlar için aranan özelliklerden biri haline geldi. Nokia, SAP, Samsung, Aventis ve Renault başta olmak üzere çok sayıda şirket farklı ülkelerde kurumsal dil olarak İngilizce kullanımını zorunlu kılıyor. Böylece şirketler küresel alanda rekabet avantajlarını artırıp çalışanlar arasındaki dil bariyerini ortadan kaldırıyor, uluslararası birleşme ve satın almalarda entegrasyon sürecini hızlandırıyor. Ülkelerin global ekonomide yer almaları için de İngilizce yeterlilikleri önemli bir gösterge. İş dünyasında aynı dili konuşmayan iki kişi bir araya geldiğinde iş yapmak için ortak dil olarak İngilizce devreye giriyor. Ülkeler bazında İngilizce seviyesinin bir diğer önemli avantajı ise yabancı yatırımcılar için cazip bir ortam yaratması. İthalatını artırmak isteyen ülkeler için bunu orta vadede gerçekleştirmenin yolu da eğitimli ve İngilizce seviyesi yüksek bir toplum oluşturmaktan geçiyor. Hindistan, Filipinler, İrlanda gibi ülkeler bugün nüfuslarının İngilizce bilgisi sayesinde çektikleri çağrı merkezi yatırımlarıyla önemli hizmet ekonomileri haline geldiler.”

Öğretmenler ve öğrencilere açık ve ücretsiz
EF Yurtdışı Dil Okulları’nın Akademik Araştırma Ekibi tarafından oluşturulan EF English Proficiency Sınavı, her yıl milyonlarca yetişkinin İngilizce bilgisini Avrupa Ortak Dil Çerçevesi kapsamında ücretsiz ölçüyor. Katılımcılar hem dünyadaki hem ülkemizdeki İngilizce sıralamalarını bu sınavla öğrenebiliyor. Sınava katılmak için tek yapmak gereken www.ef.com.tr/epis adresini ziyaret etmek ve sınavda gerekli olan mikrofon ve kulaklığı hazırlamak. Sınav öğretmen ve öğrencilere kendilerinin ve sınıflarının İngilizce seviyelerini ölçmek için hızlı, kolay ve her yerden erişilebilir bir araç sunuyor.

Daha fazla bilgi için: http://www.ef.com/epi/?mc=we.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder