2 Kasım 2013 Cumartesi

“BAŞARAN ULUSOY” TÜRSAB YÖNETİMİNE YENİDEN ADAY OLDUĞUNU AÇIKLADI

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği 41. yaşında yeni bir Genel Kurula gidiyor
TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy yaklaşan Olağan Genel Kurul öncesi "Yola devam" kararı aldı.Türkiye Seyahat Acentaları Birliği'nin 2013 yılı Aralık ayında  gerçekleşecek olan 21.Dönem  Genel kurulunda Başaran Ulusoy  yeniden  aday olduğunu açıkladıBaşaran Ulusoy, yaklaşan Olağan Genel Kurul öncesinde salondaki delegelerin "Yola devam", "Seninleyiz", "Aday ol Başkan" çağrılarına sessiz kalmadı. 1 Aralık'ta yapılacak seçimler için "Bu camia ne derse onu yapacağım" diye konuştu. Başkanınız olarak beni istiyorsanız bende sizinleyim dedi.

Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde düzenlenen TÜRSAB Asya-Avrupa ve Boğaziçi Bölgelerini kapsayan İstanbul Toplantısı'nda konuşan TÜRSAB Başkanı Başaran Başaran Ulusoy Birlik üyelerine seslendi.

TÜRSAB OLMADAN DENETİM OLAMAZ
Başaran Ulusoy , "Rehber rehberliğini bilecek. Bu camia kontak kapatmaz balata yakmaz. Ama bu camia dur dediği zaman balataları ısınmaz" diye konuşurken yabancı dil bilgisine dönük eleştirilere de "Türkiye'de Türkçe konuşuyorum. Var mı bir diyeceğiniz? Uluslararası kongrelerde açılış konuşmalarını İngilizce yaptım. Bundan bahsetmiyorlar" dedi. Ulusoy, yaklaşan Olağan Genel Kurul öncesinde salondaki delegelerin "Yola devam", "Seninleyiz", "Aday ol Başkan" çağrılarına sessiz kalmadı ve "Bu camia ne derse onu yapacağım" diyerek Genel Kurul'da aday olacağı sinyalini verdi.

BAŞARAN ULUSOY BİRLİK ÜYELERİNE SESLENDİ;
"Bugünlerde TÜRSAB'ın sizlere ihtiyacı var. Birliğine bağlı olan arkadaşlarımızın olması bir başkan olarak beni mutlu ediyor. Zaman zaman komitelerde ve bölge toplantılarında bir araya geldik. Yoğunluğumuzda sizinle ilgilenemediğimiz zamanlar oldu. Bunun için özür dilerim. Şiddet ve terörden arındırılmış bir ortamın muhafazasında bir sivil toplum örgütü olarak bize düşen görevler var. Dışarıda algımızı olumsuz gösterenler olacaktır. Buna turizm sektörü olarak dikkat etmemiz gerekiyor. Çok konuşmayı maharet sanıyorlar Allah bir ağız vermiş öyle olsa iki ağız verirdi dedi.

TURİZM BİZİM EKMEĞİMİZ VE İTİBARIMIZDIR
Yasayla kurulan 17 kurumdan biri TÜRSAB. Birliği bu günlere getiren herkese teşekkür ediyorum. Anayasa çalışmalarında ya ben ya yönetimden arkadaşlarımız katıldı. TBMM Başkanlığından bu nedenle plaket aldık. Mesleki Yeterlilik Kurumu kuruldu. Bu kurumdan belge sahibi olanlar mesleki çalışmalarını yapacak. Biz de bu kuruma dönük çalışmaları 2 yıldır yapıyoruz. İlerleyen yıllarda bu kurumun faydasını göreceğiz.

"MÜCADELEMİZİ UYGARCA YAPTIK"
Kaçak faaliyet diyerek ortaya çıkıp feryat edenler var; ancak biz çıkıp bunlarla da uğraştık. Kaçak faaliyetleri engellemeye dönük Efes Kongre Merkezi'nde toplantı yaptık.

BİZİM DERDİMİZ SEÇİM DEĞİL EKMEK KAZANMAK
Beni görevden aldırmak isteyenler oldu ama güçleri yetmedi. Fikir geliştirip getirenlere hayır mı dedik. Bundan sonra kaçak faaliyetleri engellemede ısrarlıyız. Kaçak faaliyet başımızın belası. Kimsenin haysiyet cellatlığı yapmaya hakkı yok. Biz mücadelemizi uygarca yaptık ve öylede devam edeceğiz. Ben turizmciyim yenilikçiyim diye çıkıp konuşuyorlar ben neyim ben “hırdavatçı”mıyım. Benim ahlakımda yalan yok . Bu salonda sıkıntıları olan arkadaşlarım var . Dertlerini söyleyemeyenler var. Bizler her zaman yanlarındayız birbirimize yardım ederken kimse kimsenin durumunu bilmiyor .

"BİZİ ENGELLEYENLER OLDU"
Bize demiyorlar ki 52 müze aldın, bu sektör için uğraştın. Benim gideceğim yer Of'da mezarlık. Bir arkadaşımız çıkmış yenilikçi diyor. Biz eskicimiyiz. 105 tane müze ihalesi var. Biliyorum ki başkanınıza inanıyorsunuz. Nasıl olsa halleder diyorsunuz.

İHALELERİ SİZLER ALDINIZ
Bu ihaleyi sizler aldınız. 1618 sayılı yasa için çok uğraştık. 2006 yılında bu bize nasip oldu. Daha rötuş yapacağımız kanun henüz başbakanlığa gitmemişken bazı kişiler durdurmak için uğraştı. Sosyal yardım için 75 arkadaşımıza destek veriyoruz. Birçok insanımıza yardım ediyoruz. Bursu verdiğimiz zaman bunu bile engelleyenler oldu.

"TELEFONUM 1991 MODEL AMA KAFAM 2023 MODEL"
Kuşadası'nda emekle, gayretle, sabırla iş yapıyor, canınızı dişinize takıyorsunuz. Başbakan beni sevmiyor ya bazı arkadaşlar öyle diyor; ya siz işinize bakın. Diyorlar ki Sayın Başbakan fırça atmış, 4 sene geç bitirmişiz diye... Yok böyle bir şey. Bu camiada böyle bir anlayış yok. Varsa siz onları sandıkta gömersiniz. Bana şunu diyebilirsiniz. Kuşadası’nı yaptın neden Bursa'da yapmadın? Bu camianın kongrede size ihtiyacı var. Benim telefonum 1991 model ama kafa 2023 model.

"KOLAY VİZE İÇİN SONUÇ ALDIK"
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı olarak acentalarımızın kolay vize alması için çok uğraştım. İtalya Büyükelçiliği ile bu konuda görüşmeler yaptık. Kendileri bana ilettikleri yazıda birlik başkanı olarak benim onayımla artık uzun süreli vize alınabilecek. Bunu ben kendim için yapmadım; bu camia için yaptım.

"CUMHURBAŞKANIMIZ GENEL KURULA KATILACAK"
Bazıları TÜRSAB köhnemiş diyor. Nerede köhnemiş TÜSAB? Bizim her şeyimiz açık. Var mı kapımızı kapalı gören. Yemekli toplantılar düzenliyorlar. Bu toplantı değil, üyelerle oynaşma kaynaşma toplantısıdır diyorlar. Yazıklar olsun bunu söyleyene. 57 ülkeyi gezdik. Laf ettiler. 1200 tane arkadaşımızı TÜRSAB'ın bütçesine dokunmadan, yurt içinde 800 sempozyum yaparak insanlarımızı bir araya getirdik. İhaleleri almasaydık. Uyuyor bizim başkan diyeceklerdi. Aldık bari uyumuyor deseler. Ama demediler. Bizim mabedimiz gene kuruldur. Sayın Cumhurbaşkanımız Genel Kurulumuzu şereflendirecek. Kendileri bana söz verdi.

SÖYLEDİKLERİ RAKAMLAR GERÇEKDIŞI
Türk turizmine zarar verdiğim söyleniyor. 100 milyar zarar verdiğimi söylüyorlar. Biz TÜRSAB'a dinsel ve etnik siyaseti sokmadık. Biz ayrımcılık yapmadık. Gezdiğimiz illerde burada borçları af edeceğiz vaatlerinde bulunmadık.

TAHRİR MEYDANI’NA TUNUS’A GİDEN İLK BİZİZ
Bu camia itilecek, kakılacak camia mı? En büyük desteği başbakanımızdan gördük. Ne dediysek yaptı. Kalkınma Ajansından para aldık onu da müzeye harcadık. Kaz Dağları'nda biz vardık, Üzümlü Köyü'nde biz vardık. Her yerde biz varız. TÜRSAB çöp kamyonu aldı. Devlet bizi diğer kurumlara örnek gösterdi. Yoksa devlet bir çöp kamyonu alamayacak mı? İşte bunu örnek bir davranış olarak gösterdi. Diğer Turizm derneklerine sizde yapın mesajı verdi.

"KENDİ SİGORTA ŞİRKETİMİZİ KURDUK"
Anadolu sigortaya gittik kapıdan kovdu Mafre sigortaya gittik olmadı. Yurtdışında önce sigorta şirketi kurulur sonra banka açılır bizim ülkede tersi işliyor. Işık Sigorta ve Asya Bank ile beraber kendi sigorta şirketimizi kurmak için işbirliğine gittik. Turizm sigorta şirketini kurduk ve faaliyete geçti. İleriki yıllarda IATA teminatlarında rahat edebileceğimiz bir yapı oluşacak. Bizi diğer kurumlardan ayıracak olan sigortadır. Meslektaşlarımızın bundan yararlanacağını düşünüyorum.

BU CAMİA BANA KUVVET VE CESARET VERİYOR
Bu camia bana cesaret veriyor. Bana söylenenler beni seçenlere hakarettir. Zor bir dönemden geçiyoruz. Gaddar bir teknoloji, acımasız bir pazarlama rekabeti var. Bana kuvvet veren bu camianın gücü. Sizin sevginiz beni ayakta tuttu. Ben de insanım. Benim de dertlerim olacaktır. Bazen insanlar kırılmasın diye cevaplar yazmadım.

"TÜRSAB FORMASI PAHALI"
Sayın Başbakan sizin çok paranız var dedi. Haklı çünkü bizim formamız pahalı. Bu teşkilat Van Depremi'nde vardı. Para, gönderdik, kira yardımı yaptık, eşya gönderdik. Biz Kars ile Ardahan'ı ayırmadık. Diyarbakır'da teşkilat açtık. Malatya'da da açtık. Nerede ihtiyaç varsa açarız. Biz 81 ilde varız."

Konuşmanın ardından TURAD Başkanı Bahattin Yücel, turizme yaptığı katkılar nedeniyle Eskişehir Kültür ve Turizm Komitesi adına bir plaketi Başaran Ulusoy'a takdim etti.